۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
ثبت نام ۱۴۰۰ واحد مسکن جهت تسهیلات باز آفرینی در تهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

ثبت نام ۱۴۰۰ واحد مسکن جهت تسهیلات باز آفرینی در تهران

مدیر کل راه و شهرسازی از ثبت نام ۱۴۰۰ واحد مسکن جهت تسهیلات بافتهای فرسوده و ناکارآمد و معرفی به بانک و آغاز دور جدید ثبت نام تسهیلات نوسازی مسکن در بافتهای ناکارآمد شهری در استان تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص تسهیلات بازآفرینی و شرایط جدید این تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: تسهیلات ویژه بازآفرینی با شرایط جدید به تمام سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی و احداث مسکن در بافتهای هدف بازآفرینی (بافتهای فرسوده، تاریخی و سکونتگاههای غیر رسمی) اعطا می شود.

محبت خواه در خصوص شرایط دریافت تسهیلات گفت: مالکان و صاحبان پروژه ها با داشتن پروانه ساخت شهرداری و حداقل ده درصد پیشرفت کار (پایان مرحله پی سازی) و امکان ترهین سند زمین پروژه می توانند به سامانه Facility.adrc.ir مراجعه کنند تا از تسهیلات مشارکت ارزان قیمت بانکی برای ساخت که میزان آن در تهران به ازای هر واحد ۴۵۰ میلیون تومان و در شهرهای استان تهران ۳۰۰ میلیون تومان است، برخوردار شوند.

وی درج مدارک پروانه ساختمانی اخذ شده، کد پستی و محل وقوع ملک در بافت یا کد جام مندرج در ذیل سند تک برگ را برای ثبت اظهارات در سامانه تسهیلات بازآفرینی ضروری عنوان کرد و افزود : علاوه بر تسهیلات بانکی یارانه ای، شهرداریها مکلف به تخفیف پروانه سازندگان بافتها به میزان حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۰۰ درصد هستند، همچنین دستگاههای خدمات رسان نیز می بایست مباحث تخفیف و تقسیط را برای مالکان اعمال کنند.

محبت خواه تسهیلات جدید را امکان بسیار خوبی برای سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و و گفت: بیش از ۴ میلیون از جمعیت استان تهران ساکن محلات هدف بازآفرینی اعم از سکونتگاهها، بافتهای فرسوده و یا تاریخی هستند و بسته تشویقی جدید امکان خوبی برای افزایش کیفیت زندگی محسوب می شود.

محبت خواه همچنین از تعامل وزارت راه و شهرسازی با سازمان نظام مهندسی برای تخفیفات نظام مهندسی تا میزان ۵۰ درصد خبر داد و گفت در صورت تصویب این موضوع متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

محبت خواه از انبوه سازان و سازندگان خواست تا با مطالعه بافتهای ارزشمند شهری به سرمایه گذاری درحوزه مسکن در محلات هدف روی بیاورند، محلاتی که سند و هویت تاریخی شهر تهران هستند و در واقع گنج پنهانی هستند که با ساخت و ساز ها شکوفایی و رونق به محلات باز خواهد گشت.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha