۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
دولت ابزار کافی برای نظارت بر بازار دارد| فردی می‌گفت ارز ترجیحی گرفتم و هیچ کس نپرسید با آن چه کردم
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دولت ابزار کافی برای نظارت بر بازار دارد| فردی می‌گفت ارز ترجیحی گرفتم و هیچ کس نپرسید با آن چه کردم

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: دولت می‌تواند به راحتی بر بازار نظارت کند و ابزارهای نظارتی کافی را در اختیار دارد.

محمدمهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره ضرورت مقابله با گرانی کالاهای اساسی، اظهار داشت: دولت باید نظارت‌های خود را بر بازار کالاهای اساسی مردم افزایش دهد.

وی متذکر شد: متأسفانه طی سال‌های اخیر نظارت‌های دولت و دستگاه‌های نظارتی بر بازار آن طور که انتظار داشتیم، نبوده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بسیاری از گرانی‌ها با نظارت دولت و دستگاه‌های نظارتی قابل رفع شدن است.

وی افزود: در واقع علت بسیاری از گرانی‌ها سوء استفاده برخی از افراد از شرایط اقتصادی کشور است. منظور بنده سوء استفاده در سطوح پایین و در سطح مغازه‌ها نیست بلکه در رده‌های بالاتر و در قسمتی که توزیع کالاها انجام می‌شود لذا در این بخش افرادی هستند که به دنبال سوء استفاده و تشدید گرانی‌ها هستند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تاکید بر اینکه ما ساختارهای لازم را برای نظارت بر بازار داریم، گفت: نه تنها دولت باید بر بازار شب عید نظارت کند، بلکه باید در کل سال بر بازار و قیمت‌ها به ویژه قیمت کالاهای اساسی نظارت کنند تا شاهد گرانی‌ها نباشیم.

مفتح بیان کرد: بسیاری از اوقات کالاها گران نیست و صرفاً به دلیل سوء استفاده برخی از افراد، کالاها گران به دست مردم می‌رسد.

وی افزود: برخی از کالاها نیز تا حدی گران است، اما برخی از افراد هم از وضعیت و شرایط اقتصادی کشور سوء استفاده می‌کنند که باید با آنان برخورد شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند به راحتی بر بازار نظارت کند و ابزارهای نظارتی کافی را در اختیار دارد، گفت: بنده از فردی شنیدم که می‌گفت «چند میلیون دلار ارز ترجیحی دریافت کردم، اما حتی یک بار هم مسئولین دولت از بنده نپرسیدند که این پول را چه کردی و نظارتی وجود نداشت».

مفتح تاکید کرد: عدم نظارت بر بازار مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و دولت و دستگاه‌های نظارتی باید بر بازار نظارت کافی داشته باشند و با گران فروشان برخورد کنند.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha