۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
اسکان ۵۶۰ هزار گردشگر در مراکز اقامتی ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد:

اسکان ۵۶۰ هزار گردشگر در مراکز اقامتی ایلام

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از اقامت بیش از ۵۶۰ هزار گردشگر و مسافر در اماکن اقامتی استان طی ۹ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری، ۵۶۰هزار و ۳۰۹  گردشگر و مسافر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانسراها و خانه‌های مسافر استان و… اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰درصد افزایش داشته است.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۰ خانه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری برای اقامت گردشگران فعالیت دارند که در این مدت تعداد ۱۲هزار و ۲۲۳ گردشگر و مسافر در این اقامتگاه‌های بوم‌گردی سکونت داشته‌اند.

شنبه زاده با بیان اینکه در طول این مدت ۵۷۱ مورد بازدید نظارتی و بازرسی در قالب چهار تیم بر اماکن گردشگری سطح استان با اولویت شهرهای گردشگرپذیر انجام شده است، اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۱۸ مورد تشویقی، ۲۰۴ مورد تذکر و چهار فقره اخطار کتبی داده شد که بیشترین آن به علت رعایت نکردن نرخ مصوب و نکات بهداشتی بود.

وی ادامه داد: استان ایلام با طبیعت بکر، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی که دارد، خوشبختانه در طول سال به‌ویژه ایام نوروز و اربعین مورد استقبال مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha