۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران بیش از ۲ برابر می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران بیش از ۲ برابر می‌شود

شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد که ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران تا سال ۱۴۱۱، بیش از دو برابر می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در آیین گشایش رسمی طرح پتروشیمی پتروکیمیای ابن‌سینا که با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت برگزار شد، گفت: اکنون با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده ۶۸ مجتمع پتروشیمی در حال تولید است و در مجموع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون تن می‌توانیم صنعت کشور را در حوزه پتروشیمی یاری کنیم.

وی خطاب به رئیس‌جمهوری اظهار کرد: وزیر کاردان و متخصص شما وظیفه سنگینی را در افق گشاینده آینده کشور برای ما ترسیم کردند و روز پتروشیمی که هشتم دی‌ماه است به ما دستور دادند در زمینه کاتالیست که ماده راهبردی مصرف صنعت پتروشیمی است و دانش فنی آن تا پایان دولت سیزدهم خودکفا شویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همه محصولات پتروشیمی در داخل کشور تولید خواهند شد، همچنین تا پایان سال ۱۴۱۱ (برنامه هشتم توسعه) ظرفیت کنونی تولید محصولات پتروشیمی به بیش از دو برابر یعنی ۲۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha