۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
 کاهش قیمت طلا رکورد زد| افت ۶۵۰ هزار تومانی نرخ سکه
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد

کاهش قیمت طلا رکورد زد| افت ۶۵۰ هزار تومانی نرخ سکه

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش قیمت ارز در این روزها کاهش یافته است. به طوری که قیمت سکه به طور متوسط حدودا ۶۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهرانبه تحلیل نوسانات قیمت طلا اشاره کرد و گفت: از روز چهارشنبه گذشته قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرد و در اولین مرحله هر دلار آمریکا هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. این کاهش قیمت ارز در چند روز گذشته ادامه داشته است ولی با توجه به افزایش قیمت نفت که باعث کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی می شود تقاضا برای خرید طلا با افزایش همراه می شود و در نتیجه در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت انس جهانی بوده ایم.

وی افزود: قیمت هر انس طلا تا بدین لحظه با ۱۱ دلار افزایش به نسبت چند روز گذشته، ۱۸۲۲ دلار است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت ارز بیشترین درصد کاهش را به نسبت افزایش قیمت انس داشته است، اظهار کرد: قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش قیمت ارز در این روزها کاهش یافته است. به طوری که قیمت سکه به طور متوسط تا این لحظه حدودا ۶۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه های یک گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و هر مثقال طلای آب شده ۵ میلیون تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان است.

کشتی آرای یادآور شد: در هفته گذشته قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار تا حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان داد و ستد می شد و با رقم اکنون خود در حدود ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه این کاهش قیمت ها معنی دار و در نوع خودش بی نظیر است، تصریح کرد: این کاهش قیمت طی چند روز گذشته در نوع خودش یک رکورد محسوب می شود.

مذاکرات هسته ای و برداشتن تحریم ها، عامل اصلی کاهش قیمت ارز
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در مورد دلایل کاهش قیمت ها نیز گفت: چند عامل سبب این کاهش قیمت ها شده است که مهم ترین عامل این موضوع مذاکرات هسته ای و برداشتن تحریم ها می باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت طلا از حاصل ضرب دو عامل قیمت انس جهانی و قیمت ارز در داخل آن کشور بدست می آید، اظهار کرد: هر گونه نوسانی روی قیمت انس جهانی می تواند در تغییر قیمت موثر باشد.

کشتی آرای به نوسانات و کاهش قیمت ارز در داخل کشور اشاره کرد و گفت: بازار تحت تاثیر جو روانی قرار گرفته است. برای بودجه ۱۴۰۱ برای ارز یک رقمی در نظر گرفته شده است بنابراین کاهش قیمت ها تا یک جایی منطقی است. آنچه مسلم است قیمت ارز با توجه به بودجه ای که پیش بینی شده باید رقمی باشد که دیگر مسائل اقتصادی را بتواند پوشش دهد.

وی به مباحث مطرح شده در خصوص تک نرخی شدن ارز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، برای تک نرخی شدن زود است.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha