۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
 افت شاخص تولید ۹ رشته فعالیت صنعتی بورسی در آذر ماه
مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد

افت شاخص تولید ۹ رشته فعالیت صنعتی بورسی در آذر ماه

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در آذرماه امسال شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی کاهش یک درصدی داشته و از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۹ رشته فعالیت رشد منفی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش بازار، مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش پایش بخش حقیقی اقتصادی در آذرماه امسال در بخش صنعت و معدن را منتشر کرده است.

بر مبنای این گزارش شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی با کاهش یک درصدی و شاخص تولید شرکت‌های معدنی بورسی با افزایش ۱۰,۱ درصدی نسبت به آذرماه سال قبل مواجه شدند. به عبارتی از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۹ رشته فعالیت رشد منفی و تنها ۶ رشته فعالیت رشد مثبت را تجربه کرده‌اند.

در این ماه رشته فعالیت‌های «شیمیایی (به جز دارو)»، «دارو»، «غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر»، «خودرو و قطعات»، «ماشین‌آلات و تجهیزات»، «چوب و کاغذ»، «کک و پالایش»، «محصولات فلزی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات» و «سایر کانی‌های غیرفلزی» به ترتیب بیشترین سهم را در کاهش شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی داشته‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش، شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی با افزایش ۳,۵ درصدی و شاخص فروش شرکت‌های معدنی بورسی با کاهش ۸.۵ درصدی نسبت به آذرماه سال قبل مواجه شدند. به عبارتی از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۱۰ رشته فعالیت رشد مثبت و تنها ۵ رشته فعالیت رشد منفی را تجربه کرده‌اند. در این ماه بیشترین سهم در افزایش شاخص فروش نیز متعلق به رشته فعالیت‌های «تجهیزات برقی»، «لاستیک و پلاستیک»، «فلزات پایه»، «دارو»، «منسوجات»، «محصولات فلزی به‌جز ماشین‌آلات و تجهیزات»، «کاشی و سرامیک»، «سایر کانی‌های غیرفلزی»، «ماشین‌آلات و تجهیزات» و «سیمان» بوده است.

همچنین در این گزارش تصریح‌شده در آذرماه ۱۴۰۰ شاخص قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی، ۱,۴ درصد نسبت به آبان ماه امسال افزایش یافت. همچنین نرخ رشد نقطه‌به‌نقطه آن به ۷۱ درصد رسید، درحالی‌که میانگین سالیانه ۱۱۰.۹ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha