۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸
آمریکایی‌ها دنبال اثرگذاری بر روند مذاکرات و تصمیم‌های سیاسی ایران
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

آمریکایی‌ها دنبال اثرگذاری بر روند مذاکرات و تصمیم‌های سیاسی ایران

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها از نظر رسانه‌ای دائما در تلاشند تا روایت‌های اول از مذاکرات را مطرح و بر روند مذاکرات و تصمیم‌های سیاسی اثر بگذارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی، با اشاره به مذاکرات وین و معافیت تحریم‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران از سوی دولت بایدن، گفت: افکار عمومی، مردم گرانقدر و رسانه‌های ایران باید به این نکته توجه داشته باشند که هر گونه پیش‌گویی یا پیش‌بینی‌هایی که خارج از تیم مذاکره کننده مطرح می‌شود، مبنایی برای طرح یا گسترش ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکایی‌ها از نظر رسانه‌ای دائما تلاش می‌کنند تا روایت‌های اول از مذاکرات را مطرح کنند تا بر روند مذاکرات و تصمیم‌های سیاسی اثر بگذارند.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم باید بدانند که تیم مذاکره کنند ایران با اختیارات کامل در حال مذاکره است و هرچه نیاز باشد و منافع ملت را تامین کند، انجام می‌دهد. ما باید اجازه دهیم مذاکرات به نقطه ای برسد که در نتیجه آن تیم مذاکره کننده بتواند حرف اصلی و نهایی را بزند بنابراین همه اقدامات و روش‌ها برای تامین منافع ملت ایران را انجام می‌دهیم.

مقتایی یادآور شد: تیم مذاکره کننده خُبرگی و توانمندی لازم برای تشخیص به‌هنگام اقداماتی که باید انجام دهد را دارد لذا برخی از اقدامات محدود امریکایی‌ها یا اخباری که آنها اعلام می‌کنند را نباید به عنوان موضوع نهایی یا اصلی بدانیم و مراقبت کنیم تا مباحث نمایشی امریکا یا اقدامات نمادین آنها بر روند رسانه‌ای کشور یا تصمیم‌گیری‌ها تاثیر نگذارد.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha