دولت ها به مردم در خصوص امنیت سایبری آموزش دهند| امنیت سایبری عامل مهم تحقق موفقیت اقتصادی است
کارشناس مشهور آمریکایی در گفتگو با بازار

دولت ها به مردم در خصوص امنیت سایبری آموزش دهند| امنیت سایبری عامل مهم تحقق موفقیت اقتصادی است

«جوزف استاینبرگ» متخصص حوزه امنیت سایبری بر این باور است دولت‌ها می‌توانند به مردم در مورد چرایی و نحوه رعایت مناسب امنیت سایبری آموزش دهند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: با توجه به افزایش حملات سایبری طی این سالها که البته با بروز پاندمی کرونا و افزایش دورکاری ها هم بیشتر شده است، بایستی هرچه بیشتر افراد، دولتها و سازمانها اقدامات پیشگیرانه ای در این باره انجام دهند. به طوری که به گفته یک متخصص امنیت سایبری، دولت‌ها می‌توانند به مردم در مورد چرایی و نحوه رعایت مناسب امنیت سایبری آموزش دهندو تلاش‌های بهتری برای جلوگیری از ارتکاب جرایم سایبری انجام دهند. در همین راستا خبرگزاری بازار گفتگویی با جوزف استاینبرگ متخصص حوزه امنیت سایبری انجام داده است.

جوزف استاینبرگ نزدیک به دو دهه است که مشاغل و بخش‌های صنعت امنیت اطلاعات را رهبری کرده است، او همچنین یکی از تنها ۲۸ نفر در سراسر جهان است که دارای مجموعه گواهینامه های پیشرفته امنیت اطلاعات، CISSP، ISSAP، ISSMP و CSSLP است، کشفیات او مربوط به امنیت اطلاعات او در بیش از ۴۵۰ پرونده ثبت اختراع ایالات متحده ذکر شده است.

استاینبرگ چندین کسب و کار را تأسیس و رهبری کرده است. او در حال حاضر مدیر عامل SecureMySocial است، که اخیراً اولین سیستم جهان را وارد بازار کرده است تا در صورت ارسال پست‌های نامناسب در رسانه‌های اجتماعی به مردم هشدار دهد. پیش از این، او به مدت یک دهه به عنوان مدیر عامل شرکت امنیت سایبری، Green Armor Solutions، و در چندین مقام ارشد در Whale Communications که توسط مایکروسافت خریداری شد، خدمت کرد. استاینبرگ توسط NJBiz (انتشاراتی که در سال ۱۹۸۷ در فرانکلین نیوجرسی تأسیس شد و ارائه‌دهنده پیشرو اطلاعات کسب و کار، در بیش از ۲۰ اقتصاد محلی در ایالات متحده است) به عنوان یکی از تاجران برتر نیوجرسی زیر چهل سال معرفی شد.

*بزرگترین تهدیدات سایبری در طول سال ها چه بوده اند؟
بزرگترین تهدید مردم بوده اند، هستند و خواهند ماند. فناوری ها به سرعت پیشرفت می کنند، مغز مردم نه. بسیاری از محصولات فناوری امروزی پیشرفته‌تر از دستگاه‌هایی هستند که در فیلم‌های علمی تخیلی قدیمی به‌عنوان شگفت‌انگیز آینده‌نگر به تصویر کشیده می‌شوند.

اما، با این حال، انسان‌ها امروز همان اشتباهات احمقانه‌ای را مرتکب می‌شوند که نسل‌های قبل مرتکب شدند. بنابراین جای تعجب نیست که مهندسی اجتماعی به طور معمول به عنوان بخشی از حملات سایبری استفاده می شود.

*دولت ها برای جلوگیری از تهدیدات سایبری چه باید بکنند؟
دولت‌ها می‌توانند به مردم در مورد چرایی و نحوه رعایت مناسب امنیت سایبری آموزش دهند، و همچنین تلاش‌های بهتری برای جلوگیری از ارتکاب جرایم سایبری با دستگیری و مجازات موفق‌تر افرادی که مرتکب چنین جنایاتی می‌شوند، انجام دهند.

*سازمان ها برای کار از خانه چه اقداماتی را در راستای جلوگیری از تهدیدات سایبری باید انجام دهند؟
باید اشاره کنم من یک فصل کامل را در ویرایش دوم کتابم با نام " Cybersecurity for Dummies "، که تا چند هفته دیگر در قفسه‌های کتابفروشی قرار می‌گیرد، به این موضوع اختصاص می‌دهم. به طور خلاصه، سازمان‌ها باید اطمینان حاصل کنند که همه و همه سیستم‌هایی که به دارایی‌های اطلاعاتی آن‌ها متصل می‌شوند، به درستی ایمن هستند، و کارکنان به درستی در مورد خطرات مربوطه که کار از راه دور ، از نظر فناوری و آسیب‌پذیری‌های انسانی، آموزش دیده‌اند.

*امنیت سایبری چه تاثیری بر اقتصاد دارد؟
امروزه، تقریباً تمام حوزه‌های اقتصاد جهانی به در دسترس بودن و محرمانه بودن داده‌ها و سیستم‌های مختلف وابسته هستند. به این ترتیب، امنیت سایبری یک عامل بسیار مهم برای دستیابی به موفقیت اقتصادی است.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha