۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
تلاش قانونگذاران آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن

تلاش قانونگذاران آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن

مجلس نمایندگان آمریکا تلاش دارد با تصویب بودجه آژانس‌های دولتی فدرال تا ۱۱ مارس مانع تعطیلی دولت فدرال در هفته‌های آینده شود.

به گزارش بازار، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۷۲ رای موافق در مقابل ۱۶۲ رای مخالف به نمایندگان و مقامات این کشور سه هفته فرصت داد تا به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت برای تصویب یک لایحه بودجه کامل برای سال جاری میلادی به توافق برسند.

این سومین بار از زمان آغاز سال مالی از اول اکتبر است که نمایندگان و مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند به روش‌های مختلف مانع از تعطیلی دولت در این کشور شوند.

مقامات آمریکایی هفته‌ها برای تصویب یک لایحه بودجه برای تامین مالی فعالیت‌های گسترده دولت فدرال تلاش کردند، ولی همچنان مشکلات زیادی بر سر راه آن‌ها وجود دارد.

«رزا دلاورو»، رییس تخصیص اعتبارات مجلس نمایندگان گفت: تصویب لایحه‌ای برای تامین مالی دولت فدرال تنها راه برای رسیدن به توافق بر سر بودجه یک هزار میلیارد دلاری دولت برای اصلاح و بازسازی زیرساختارهای آمریکاست.

«چاک شومر»، رهبر دموکرات‌های کنگره اظهار امیدواری کرد در هفته‌های آینده یک لایحه بودجه برای کل سال جاری میلادی تنظیم و برای تصویب در اختیار مقامات قرار داده شود.

جمهوری خواهان به شدت مخالف تامین مالی دولت بایدن و پرداخت بدهی‌های سنگین دولتی هستند. آن‌ها می‌گویند بدهی‌های سنگین دولت نتیجه اقدامات کورکورانه بایدن در عرصه‌های داخلی و بین المللی است. دموکراتها، اما در مقابل مدعی هستند این بدهی‌ها که حالا دولت را در آستانه نعطیلی قرار داده همگی نتیجه سوء مدیریت دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین جمهوری خواه آمریکاست.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha