۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
احتمال پیشروی قیمت طلا تا ۱۸۲۵ دلار| خطر کاهش قیمت همچنان باقی است
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال پیشروی قیمت طلا تا ۱۸۲۵ دلار| خطر کاهش قیمت همچنان باقی است

جهش اخیر طلا از منطقه ۱۷۸۰ دلار یا در حقیقت از پایین ترین سطح قیمت خود از ۱۶ دسامبر، درست قبل از رد کردن سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در سقوط متوقف شد.

به گزارش بازار، جهش اخیر طلا از منطقه ۱۷۸۰ دلار یا در حقیقت از پایین ترین سطح قیمت خود از ۱۶ دسامبر، درست قبل از رد کردن سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در سقوط متوقف شد. به گفته کارشناسان بازار طلا، عبور قیمت طلا از این سطح، منجر به افزایش قیمت آن به حدود ۱۸۲۵ دلار شده و مسیر را برای کسب سود بیشتر هموار خواهد کرد.


اهمیت نقطه کلیدی ۱۸۱۰ دلار برای طلا
شکل گیری ۶۱.۸ درصد فیبوناچی در اطراف محدوده ۱۸۲۵ دلار، می توان منجر به افزایش قیمت طلا به محدوده ۱۸۳۰-۱۸۳۲ دلار تبدیل شود. در ادامه راه، در صورت عبور قاطعانه قیمت از این ناحیه حیاتی، طلا می تواند روندی صعودی را آغاز نماید. نهایتا، پس از آن، ممکن است طلا حرکت را به سمت محدوده ۱۸۵۳ دلار، تسریع کند.

احتمال پیشروی قیمت طلا تا ۱۸۲۵ دلار| خطر کاهش قیمت همچنان باقی است



با این حال، در صورت ریزش قیمت و شکست قیمت به سمت پایین، میزان آسیب پذیری قیمت طلا بسیار بالا رفته که این امر می تواند منجر به ماهش قیمت این فلز گرانبها به زیر ۱۸۰۰ دلار شود.

در صورت حرکت طلا به سمت آزمایش مجدد سطح فیبوناچی ۲۳.۶٪، یعنی حدود ناحیه قیمتی ۱۷۹۶-۱۷۹۵ دلار، باید به حمایت قیمت در نقطه ۱۷۹۰ دلار چشم دوخت.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha