۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در کشور هدف گذاری شد
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در کشور هدف گذاری شد

رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران براساس توافق این وزارتخانه و وزارت راه و شهرسازی هدف‌گذاری شد.

به گزارش بازار به نقل از تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در یادواره شهدای کارگری دلیجان که در شرکت الیاف ترمه صدف دلیجان برگزار شد، گفت: انتظار می‌رود آئین نامه تعاونی‌های مسکن کارگری در دولت تصویب شود و بتوانیم از ظرفیت جهش مسکن به عنوان برنامه اصلی دولت برای احداث مسکن کارگری کمک بگیریم.

وی اظهار کرد: جامعه کارگری با بیش از ۱۰ میلیون کارگر بیمه شده، سه و شش دهم میلیون نفر بازنشسته تأمین اجتماعی و یک و شش دهم بازنشسته خدمات کشوری جامعه هدف وزارت کار است.

وی تصریح کرد: جامعه کار و تولید کشور به ویژه جامعه کارگری، امروز دغدغه امنیت شغلی، بیماری، تأمین اجتماعی، مسکن و درمان را دارد و جامعه کارفرمایی نیز به دنبال تأمین مواد اولیه و پوشش بیمه کارگران خود است.

رعیتی فرد، کارگر و کارفرما را بال‌های تولید دانست و یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا دارد برای پیگیری دغدغه کارگران، نشست های شورای عالی کار را به صورت منظم برگزار کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، کارگران، در دفاع مقدس با تقدیم شهدا، اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان مورد تصرف و تعدی دشمن قرار گیرد و امروز نیز تلاش می کنند که نیاز داخل کشور را تأمین کنند.

وی تأکید کرد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی و کرونا جامعه تولید و کارگری کشور در حوزه تأمین نیازهای مردم و استمرار و تداوم تولید به شکل واقعی جهاد کردند و اجازه ندادند خط تولید دچار آسیب شود.

رعیتی فرد افزود: چندین سال است که در جنگ اقتصادی هستیم و نوک پیکان حمله آن، حوزه تولید، صنعت و کار کشور است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگران و کارفرمایان، امروز به‌ عنوان فرماندهان و رزمندگان این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند که حوزه تولید کشور را با نشاط و پویا نگه دارند و اجازه ندهند که سنگر تولید خدشه دار شود.

وی ظرفیت علمی کشور را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی قابلیت تأمین نیروی حرفه‌ای کار و نخبگان ۱۵ کشور همسایه را دارد.

رعیتی فرد به موقعیت جغرافیایی و مهم ایران در منطقه اشاره و بیان کرد: موقعیت خاصی که ایران اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا دارد می‌تواند زمینه صادرات انبوه را فراهم کند و ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت جامعه کار، کارگری و نخبگان، نیاز ۱۵ کشور همسایه را تأمین کنیم.

رعیتی فرد با اشاره به تقدیم ۱۴ هزار شهید از جامعه کارگری به نظام اسلامی گفت: این قشر چه در پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس و حتی امروز در جنگ اقتصادی تلاش کرده‌اند تا کشور را از بحران نجات دهند هر چند که خود با مشکلات معیشتی رو به رو هستند ولی اجازه ندادند چرخ تولید متوقف شود.

وی واحدهای تولیدی را خاکریز جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: به هر علتی تولید در کارخانه‌ای متوقف شود، یک سنگر را از دست داده‌ایم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر حمایت مردم از تولیدات داخلی افزود: در جنگ اقتصادی مردم باید از کالاهای تولید داخل کشور حمایت کنند تا چرخ تولید متوقف نشود.

رعیتی فرد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تولید لوازم خانگی در داخل کشور گفت: ۷۰ درصد لوازم خانگی تولید داخل است و این نشان از توانمندی صنعتگران و زیرساخت‌هایی است که در دولت‌های مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به تولید ۴۸ میلیون تن سیمان و ۳۰ میلیون تن فولاد در داخل کشور افزود: امروز در تولید مواد صنعتی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.


کد خبر: ۱۳۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha