۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
رشد ۴۵ درصدی عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران
طی گزارشی به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب مطرح شد

رشد ۴۵ درصدی عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از رشد ۴۵ درصدی عملکرد حمل و نقلی این شرکت طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از مانا؛ روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتشار گزارشی به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از رشد ۴۵ درصدی عملکرد این گروه کشتیرانی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

در این گزارش ضمن اشاره به اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۴۰ فروند انواع شناورهای فله‌بر، کانتینربر، چند منظوره، حمل کالای عمومی، تانکر، فراساحل، مسافری، رو رو، بارج و خدماتی به صورت مالکیتی و با ظرفیت حمل ۵.۱ میلیون DWT در اختیار دارد، تصریح شده است: گروه کشتیرانی با در اختیار داشتن این امکانات موفق به حمل بیش از ۱۹ میلیون تن انواع محمولات در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ شده است که بیانگر افزایش ۴۵ درصدی عملکرد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ است.

بر اساس این گزارش، حجم عملکردی یاد شده کسب سهم ۲۱ درصدی از حمل محمولات وارداتی و صادراتی غیرنفتی کشور طی ۹ ماه نخست سال جاری را برای این گروه بزرگ کشتیرانی در بر داشته است.

روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گزارش خود با تفکیک بخش‌های مختلف فعالیت این گروه عملکرد بخش حمل فله را به این صورت اعلام کرده است که این بخش با مدیریت انواع شناورهای فله‌بر، چند منظوره و تانکر در دریاهای آزاد و حمل قریب به ۱۱ میلیون تُن انواع کالای فله خشک، عمومی و محمولات تانکری در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ رشد ۲۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در بنادر جنوبی کشور ثبت کرده است.

شرکت حمل کانتینری حافظ دریای آریا از جمله شرکت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز جهشی قابل توجه در بخش حمل کانتینر طی ۹ ماهه سال جاری ثبت کرده است.

در این گزارش رابطه آمده است: شرکت حمل کانتینری حافظ دریای آریا با مدیریت شناورهای کانتینربر و چندمنظوره در دریاهای آزاد تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۰ موفق به حمل بالغ بر ۵۳۳ هزار TEU کانتینر شد که نشان از افزایش ۸۵ درصدی عملکردی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ می‌باشد.

شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان بازوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر نیز با مدیریت شناورهای چندمنظوره موفق به حمل بیش از ۱.۳ میلیون تُن انواع کالا در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ شده است؛ به عبارت دیگر کشتیرانی دریای خزر با این حجم از عملیات نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۲۱ درصدی را در عملکرد خود به ثبت رسانده است و این میزان برابر با اخذ سهم بیش از ۳۲ درصدی از واردات و صادرات محمولات غیرنفتی در بنادر شمالی کشور است.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه گزارش خود از عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره‌ای نیز به آمار عملکردی بخش‌های دیگر این گروه داشته است.

بر این اساس؛ ۱۱ فروند شناور فراساحل این گروه در بنادر جنوبی کشور ۲۹۴۷ روز عملیات را در ۹ ماهه سال جاری انجام داده‌اند، همچنین در بخش مسافری و رو-رو، سه فروند شناور در بنادر جنوبی ۶۵۰۸ نفر مسافر را در مسیرهای داخلی و خارجی طی ۹ ماه نخست سال جاری جابه‌جا کرده‌اند که نسبت به جابه‌جایی مسافر طی سال ۹۹ که به علت شیوع کرونا به ۸۰۰ نفر تقلیل یافته بود رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل ترکیبی نیز رکورد حمل ریلی ۳۲۸۹ TEU محمولات کانتینری و قریب به ۵۷۱ هزار تن کالای غیرکانتینری را طی مدت یاده شده، ثبت کرده است.

در همین راستا، بیش از ۲۴۶ هزار تن سوخت سنگین و ۱۱ هزار تن سوخت سبک مورد نیاز شناورها تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ با استفاده از امکانات حمل و نقل جاده‌ای و ریلی گروه کشتیرانی، تحویل شناورها شده است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن مؤسسه آموزشی خود طی ۹ ماه سال جاری قریب به ۲۳۸ هزار نفر ساعت انواع دوره آموزشی عمومی، کاربردی و تخصصی را برای کارکنان دریایی اجرایی نموده، همزمان دوره‌های آموزشی ضمنِ خدمت خشکی برای ارتقاء توانائی‌های کارکنان شرکت به میزان ۳۰۴۸۴ نفر ساعت نیز برگزار شده است.

در بخش تعمیرات شناورها ۳۶ فروند شناور طی مدت یاد شده تعمیرات ادواری خود را با موفقیت پشت سر گذارده‌اند.

روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت بهره گیری از کارکنان و دریانوردان ایرانی در صنعت کشتیرانی کشور، در گزارش خود آورده است: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای به کارگیری حداکثری از کارکنان ایرانی در بخش دریا، در انتهای آذر ۱۴۰۰، بیش از ۹۵ درصد پرسنل دریایی شاغل بر روی شناورهای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ملیت ایرانی بوده‌اند.

روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از گزارش خود که به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب منتشر نموده، فهرستی از دیگر اقدامات و دستاوردها و اقدامات این گروه را در سال ۱۴۰۰ آورده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی کانتینری به بندر چابهار در جهت تقویت و ایجاد رونق اقتصادی در کریدور شمال-جنوب؛ برقراری خط منظم کانتینری کشتیرانی والفجر در مسیر ایران به هندوستان (کانتینرهای SOC)؛ ایجاد مسیر حمل کالا بین بنادر ایران و سوریه؛ حمل محمولات تهاتری بین بنادر ایران و ونزوئلا؛ حمل محمولات تهاتری کالاهای صادراتی به برزیل و واردات غله به کشور؛ حمل محموله‌های صادراتی فسادپذیر و کشاورزی برای اولین بار به کشورهای اوراسیا.

بر اساس این گزارش؛ گروه کشتیرانی خرید و تأمین کامل سوخت کم سولفور مورد نیاز شناورهای گروه را مطابق قوانین IMO ۲۰۲۰ از طریق مذاکره با پالایشگاه شازند اراک انجام داده است و همچنین ایجاد و توسعه خدمات تعمیرات سفری، خدمات بازرسی، نصب و راه‌اندازی و سرویس سیستم‌های کمک ناوبری به شناورها در دریای خزر و خلیج فارس را به سرانجام رسانده است.

گفتنی است در راستای حمایت از تولیدات داخلی تامین نزدیک به ۱۰۰ درصد نیاز رنگ، روغن و سایر ملزومات مصرفی شناورهای گروه کشتیرانی از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین شده است.

فعالسازی و آغاز عملیات سوخت‌رسانی به شناورها در بندر ستاره قشم در منطقه سلخ جزیره قشم؛ اخذ گواهینامه دانش بنیان توسط شرکت توسعه فناوری اطلاعات در زمینه خدمات نرم افزاری، مخابراتی و کمک ناوبری و اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پرتلاش دریایی و اخذ مجوز از وزارت کار پس از ۲۲ سال از دیگر دستاوردهای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال ۱۴۰۰ است که روابط عمومی این گروه در گزارش خود به آن‌ها اشاره کرده است.

همچنین از دیگر دستاوردهای این گروه می‌توان به، استقرار سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان) و CSM (مدیریت رضایت‌مندی مشتریان)؛ توسعه فعالیت‌ها در حوزه خزر و آستراخان و پیگیری جدی اجرای توافق‌نامه فی‌مابین کشتیرانی و سازمان فدرال ضد انحصار روسیه در خصوص بندر سالیانکا و استقرار سیستم ERM (ارتباط با کارکنان دریایی) در شرکت تأمین نیرو از دیگر اقدامات گروه کشتیرانی است که در کارنامه سال ۱۴۰۰ این گروه ثبت شده‌اند.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha