۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
رسیدگی به تخلفات بازار بورس ادامه دارد
سخنگوی قوه قضاییه:

رسیدگی به تخلفات بازار بورس ادامه دارد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سازمان بازرسی برای برخی از مسئولان سابق سازمان بورس پرونده تخلفات تشکیل شده و برای برخی از مسئولان نیز پرونده کیفری در حال تشکیل است.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که روز گذشته رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قضایی خواستار همکاری سازمان بازرسی کل کشور با هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس شد، در این خصوص سازمان بازرسی چه اقداماتی در دستور کار دارد؟ افزود: بازار سرمایه در تمام کشورها یکی از امن ترین بازارها برای سرمایه گذاری است و با راهکارهایی که در آن وجود دارد سرمایه های اندک را جمع می کند و در خدمت تولید قرار می دهد.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز این انتظار از بازار سرمایه می رود اما متاسفانه در برهه ای از زمان شاهد بودیم که شاخص های بورس رشد حبابی سریع داشت و به دنبال آن شاهد سقوط آزاد شاخص ها بودیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: لازم است وزارت اقتصاد، شورای عالی بورس و مسئولان بورس مواردی را که بازار سرمایه را در جهت درست قرار می دهد، مدیریت کنند.

وی افزود: قبلا سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده است و به موقع هشدارهای لازم را داده بودیم و هم برای مسئولان سابق بورس پرونده تخلفات تشکیل شده و پرونده کیفری نیز در حال تشکیل است.

خدائیان گفت : رئیس قوه قضاییه از قبل تذکر داده بود که سازمان بازرسی و دادستانی کشور کشور با جدیت این موضوع را پیگیری کنند، اخیرا نیز بحث تحقیق و تفحص از طریق مجلس مطرح شده است.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه جلسه ای با اعضا کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس داشت و تاکید کرد که این موضوع با جدیت کامل توسط نمایندگان مجلس، سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور پیگیری شود و به نتیجه برسد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: نهایت همکاری را با هم خواهیم داشت و کارهایی که از قبل انجام شده است جهت تعقیب افراد متخلف و هم برای تعقیب کیفری افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha