۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
 دولت مصمم به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است
معاون اول رییس‌جمهور:

دولت مصمم به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است

مخبر، معاون اول رییس‌جمهور گفت: به رغم مشکلات اساسی و کارشناسی لایحه رتبه‌بندی معلمان که در دولت قبل تهیه شده بود، رییس‌جمهور تأکید کرد همان لایحه به مجلس ارائه و سریع به نتیجه برسد.

به گزارش بازار، محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی در سراسر کشور که همزمان و متمرکز در مدرسه کودکان استثنایی امام رضا (ع) در جنوب تهران عملیاتی شد، با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار داشت: تدین، شجاعت، بی توجهی به دنیا، استواری در مسیر، تسلط بر نفس و مهمتر از همه اعتماد به مردم از جمله ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی امام راحل بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) تلاش کرد تا بستر نقش آفرینی ملت در کشور فراهم شود و در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس اتکا بر مردم به نمایش گذاشته شد و امروز نیز مسائل مختلف کشور از طریق تکیه و اعتماد به مردم قابل حل است.

مخبر با اشاره به اینکه معلمان و دانش آموزان از گسترده‌ترین اقشار مورد خطاب امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس بودند، گفت: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان و معلمان بخش قابل توجهی از رزمندگان را شامل می‌شدند و نقشی اساسی در پیروزی کشور ما در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود از مجمع خَیّرین مدرسه‌ساز به‌عنوان شجره طیبه یاد کرد و اظهار داشت: تا امروز ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خَیّرین ساخته شده که باید از این الگو در سایر بخش‌ها مانند تولید و رفع مسائل اشتغال نیز استفاده کنیم.

وی با قدردانی از خانواده میر محمدصادق خَیّر مدرسه‌ساز که در این مراسم حضور داشتند، گفت: خَیّرین مدرسه‌ساز کارهای بزرگی در کشور به انجام رساندند و آثار اقدامات پسندیده آنان در جای جای کشور دیده می‌شود.

مخبر، یکی از شعارهای محوری دولت مردمی سیزدهم را «عدالت» عنوان کرد و اظهار داشت: عدالت آموزشی یکی از مهم ترین شاخه‌های عدالت محسوب می‌شود و اگر در این بخش نتوانیم عدالت را مستقر کنیم در سایر بخش‌ها نیز تحقق عدالت میسر نخواهد شد.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: اگر فردی به لحاظ آموزشی در محرومیت باشد و نتواند از عدالت آموزشی برخوردار شود، استعدادها و ظرفیت‌های خدادادی آن شخص بروز و ظهور پیدا نخواهد کرد و از امکانات و سایر ظرفیت‌ها نیز برخوردار نخواهد شد.

وی با ذکر خاطره‌ای از حضور در محضر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر امر مدرسه‌سازی تصریح کرد: زمانی که در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بودم، مقام معظم رهبری تأکید داشتند ستاد هزار مدرسه در کشور احداث کند و پس از گذشت مدتی که این امر محقق شده بود، در ملاقاتی دیگر که خدمت معظم له رسیدم تأکید کردند که عدد هزار به‌عنوان تأکید مطرح شد و باید تا می‌توانیم در کشور مدرسه بسازیم.

مخبر، با اشاره به توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس‌جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تأکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه‌بندی معلمان را به انجام برساند.

وی اضافه کرد: به همین منظور به‌رغم اینکه لایحه دولت قبلی برای رتبه‌بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس‌جمهور تأکید کرد همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه‌بندی به سرعت پیگیری شود و به نتیجه برسد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در مراسم مبنی بر وجود مدارس سنگی و کانکسی به‌خصوص در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خاطر نشان کرد: دولت برای حل این مسأله هم از ظرفیت‌های خود و هم از ظرفیت نهادهای دیگر استفاده خواهد کرد و وزیر آموزش و پرورش این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس‌جمهور از خانواده میرمحمدصادق خَیّر مدرسه‌ساز قدردانی شد و از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با ۴ استان هرمزگان، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، فرمان بهره‌برداری از ۲۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳۴۵۰ کلاس درسی در سراسر کشور صادر شد.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha