۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
 دفتر مقررات ملی ساختمان زمینه فعالیت مهندسان ترافیک را فراهم کند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دفتر مقررات ملی ساختمان زمینه فعالیت مهندسان ترافیک را فراهم کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر پیش نویسی تحت عنوان طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انتشار است که مصوبه نهایی کمیسیون عمران مجلس نیست.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در رابطه با طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گفت: از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیش از دو دهه می‌گذرد و در طول این مدت اصلاح نشده است، لذا باتوجه به ضرورت اصلاح قانون مذکور کمیسیون عمران مجلس طرحی را تدوین و با حضور کارشناسان مختلف و کسب نظر از اعضای نظام مهندسی، مسئولان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و بسیاری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار داده است. این طرح هم اکنون به بلوغ مناسبی رسیده و در حال طی مراحل پایانی برای ارائه به صحن علنی مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر پیش نویسی تحت عنوان طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در رسانه‌ها و فضای مجاری در حال انتشار است که مصوبه نهایی کمیسیون عمران مجلس نیست. در این پیش نویس موضوعاتی در خصوص وضعیت دریافت و تمدید پروانه صلاحیت حرفه‌ای فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته و وضعیت فعالیت فارغ التحصیلان رشته‌هایی نظیر مهندسی ترافیک در زمینه خدمات مهندسی ساختمان مطرح شده است.

وی ادامه داد: تمامی موضوعات مذکور در جلسات متعدد با حضور کارشناسان مربوطه در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس آن فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با ساختمان همانند قبل می‌توانند نسبت به دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای اقدام کرده و یا اگر در گذشته دریافت کردند بدون مشکل می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

شاکری اضافه کرد: از طرفی اعضای فعلی سازمان نظام مهندسی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته‌های مرتبط هستند نیز هیچ محدودیتی برای ادامه فعالیت نداشته و فارغ التحصیلان جدید هم می‌توانند درخواست عضویت کنند. بنابراین رویه قبلی هیچ تغییری نکرده و همانند قبل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت رشته مهندسی ترافیک اظهار داشت: این رشته همچنان جزء رشته های اصلی است و حذف نشده است و از دفتر مقررات ملی ساختمان می‌خواهیم که برای رشته مهندسی ترافیک زمینه خدمت در امور کنترل ساختمان را فراهم کند تا ارجاع کار به آنها صورت بگیرد، چرا که در حال حاضر مهندسین این رشته مظلوم واقع شدند و کارهای کمی به آنها ارجاع می‌شود از این رو ما حاضریم کمک کنیم تا این رشته در حوزه مسائل ساختمانی برجسته شود چرا که در زمینه مدیریت شهری و شهرسازی موضوع اصلی است اما در امور کنترل ساختمان باید برای آن خدمت بیشتری تعریف کنیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha