۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
بی نیازی ۹۵ درصدی از واردات دارو
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

بی نیازی ۹۵ درصدی از واردات دارو

رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش تولیدکنندگان دارو در ایران اسلامی، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از واردات دارو بی نیاز هستیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت کارخانجات داروپخش گفت: قبل از انقلاب اسلامی ۷۵ درصد داروی مورد نیاز خود را وارد می کردیم، اما اکنون با تلاش شرکت های دارویی در حوزه تحقیقات و تولید، توانستیم بیش از ۹۵ درصد از واردات دارو بی نیاز شویم.

وی با تبریک دهه مبارک فجر گفت: کارخانه دارو پخش در سال های قبل از انقلاب، وارد کننده دارو بود و فقط بسته بندی را انجام می داد.

معاون روابط کارافزود: در سال های پس از انقلاب اسلامی، این کارخانه با تلاش نیروهای متخصص، متعهد و دانشمند، توانست درزمینه تولید محصولات دارویی به بالندگی برسد.

رعیتی فرد با اشاره به توطئه های دشمن در زمینه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و ... در سال های پس از انقلاب گفت: دشمن وقتی نتوانست در این عرصه ها آسیبی بزند، از راه تحریم های اقتصادی وارد شد.

وی افزود: دشمن تلاش کرد با تحریم و انواع توطئه ها، تولید ایران را به چالش بکشد و در این زمینه از هر ظرفیتی استفاده کرد.

معاون روابط کار اظهارکرد: دشمن هر جایی دید که تولیدگران می توانند به خودکفایی برسند، تلاش کرد آسیب بزند و ضربه وارد کند.

رعیتی فرد گفت: دشمن حتی در زمان همه گیری کرونا تلاش کرد، دارو را نیز تحریم کند ولی با تلاش تولیدگران خوب ایرانی این تلاش ها ثمری نداشت.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha