۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
ارتقای روابط اقتصادی ایران و عمان با شناسایی زمینه‌های همکاری متقابل
وزیر صمت وارد مسقط شد؛

ارتقای روابط اقتصادی ایران و عمان با شناسایی زمینه‌های همکاری متقابل

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بدو ورود به کشور عمان، بر ارتقاء و تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور با شناسایی ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری متقابل تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: امیدواریم که در این سفر فعالیت‌های اقتصادی دو کشور را فعال‌تر کنیم چراکه روابط اقتصادی ایران و عمان عقب تر از روابط خوب سیاسی دو کشور است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های زیادی برای ارتقای همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر این زمینه ها شناسایی و فعال شود، می تواند آینده خوبی را برای دو کشور در پی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، عمان را یکی از بهترین همسایه های ایران دانست و افزود: همواره روابط میان دو کشور در عرصه های سیاسی بسیار خوب بوده است.

معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط سیاسی بسیار مستحکمی با جمهوری اسلامی ایران داریم، تصریح کرد: روابط دو کشور دیرینه، تاریخی و برادرانه در همه عرصه‌ها است.

صالح المسن در ادامه با ابراز خرسندی از همسایگی با ایران، فرهنگ و تمدن کشورمان را قابل تقدیر دانست.

در راستای برنامه های دولت سیزدهم با هدف توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه، وزیر صمت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در رأس هیئت بزرگ تجاری از بخش خصوصی به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، به عمان سفر کرده است.

قرار است در سفر وزیر صمت به عمان ۱۱ سند همکاری مورد بررسی طرفین قرار گیرد و برای افزایش سهم صادرات ایران از بازار عمان به حدود ۱۰ درصد و استفاده از ظرفیت این کشور برای صادرات مجدد برنامه‌ریزی شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha