۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اشتغالزایی برای ۴۶ هزار نفر زنجانی با صدور پروانه‌های بهره برداری
رئیس سازمان صمت زنجان خبر داد؛

اشتغالزایی برای ۴۶ هزار نفر زنجانی با صدور پروانه‌های بهره برداری

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان از اشتغال‌زایی برای ۴۶ هزار نفر با صدور پروانه‌های بهره برداری در استان خبر داد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با بازار درباره فعالیت‌های صورت گرفته پس از انقلاب در ارتباط با اشتغالزایی،گفت: در چهار دهه گذشته اقدامات قابل توجهی در بخش صنعت صورت گرفته است که حتی در برخی از بخش‌ها استان تبدیل به قطب شده است.

وی تصریح کرد: اجرای بزرگترین طرح تولید فولاد بخش خصوصی آرش ناب البرز به منشا سرمایه گذاری خارجی، تبدیل استان به قطب صنایع نساجی، ایجاد و توسعه واحد های روی توسط بخش خصوصی با دانش فنی متخصصین داخلی در استان، ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان با مشارکت بخش خصوصی و احداث شهرک‌های تخصصی از جمله شهرک برق و الکترونیک نمونه‌ای از اقدامات صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، گفت: اجرای قانون اشتغال فراگیر و حمایت از واحدهای تولیدی و ایجاد طرح و طرح‌های نیمه تمام، اختصاص ۱.۵ درصد از صادرات کشور به استان، ایجاد و توسعه توسعه زنجیره فرآوری سنگ های ساختمانی ( تراورتن و گرانیت)، بهره برداری از ۲۵۰ واحد تولیدی در برنامه ششم توسعه از دیگر اقداماتی است که در بخش صنعت صورت گرفته است.

فغفوری تاکید کرد: اتخاذ تمهیدات و اقدام‌های لازم در جهت راه اندازی و استفاده گسترده از تکنولوژی روز در مبادلات بازرگانی کشور نظیر، تجارت الکترونیکی، تبادل الکترونیکی اطلاعات و خط نماد و تدوین نظام جامع اطلاع‌رسانی بخش بازرگانی، اتصال شهرک صنعتی به شبکه ریلی کشور با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، اخذ مجوز وراه اندازی ایستگاه باز بین المللی بناب به منظور واردات مواد اولیه، ایجاد زیرساختهای اجرای ژئوپارک‌های ملی و فراملی و اطلس ژئوتوریسم استان نیز در راستای توسعه صنعت در استان انجام شده است.

وی با اشاره به صدور یک هزار و ۷۲۷ جوار تاسیس در استان از سال ۵۷ تاکنون بیان کرد: این جوازهای تاسیس برای ۷۸ هزار و ۸۲۳ نفر اشتغالزایی کرده است. رئیس سازمان صمت استان زنجان همچنین از صدور یک هزار و ۱۶۸ پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها برای ۴۶ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha