۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شد
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شد

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به موجب موافقت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (۲) از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی دیده شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد تصمیمات کمیسیون تلفیق در بازپرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، گفت: به موجب موافقت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (۲) از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی در قالب بودجه سنواتی سال گذشته هم در همین بند در نظر گرفته شده بود، گویا دولت امسال برای پرداخت این بدهی، ایده‌ای در نظر داشت بر همین اساس در لایحه بودجه عدد و رقمی از بدهی خود به این سازمان بیمه گر مطرح کرده بود.

اختصاص۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی
بابایی با اشاره به اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: طبق جلساتی که کمیسیون تلفیق در چند روز اخیر برگزار کرد؛ مقرر گردید طبق بند (و) تبصره (۲) بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی و فروش دارایی‌های دولت پرداخت شود که از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان ۹۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان پرداخت خواهد شد.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، در پایان خاطر نشان کرد: با اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم این سازمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان را به صورت کامل انجام دهد، هر چند سال گذشته تا حدودی همسان سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی شد اما امیدواریم امسال شاهد اجرای کامل آن باشیم تا بازنشستگان دچار مشکلات معیشتی نباشند.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha