۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
آغاز به کار سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد

آغاز به کار سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور مدیران شرکت‌های تولیدکننده فولاد کشور، کارشناسان و متخصصان در هتل المپیک آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار، انجمن فولاد ایران همزمان با برگزاری جشنواره در روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن، نمایشگاه جامع ارائه فرصت‌های بومی‌سازی و حمایت از تولید داخل را با حضور ۱۱۴ شرکت فعال در عرصه فولادسازی کشور برگزار می‌کند که در آن آخرین دستاوردهای صنعت فولاد عرضه می‌شود.

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در این جشنواره گفت: هم اکنون با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال در زمره ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد دنیا قرار داریم در حالی که ظرفیت نصب شده در کشور ۴۵ میلیون تن است که اگر زیرساخت‌هایی مانند برق و گاز فراهم شود می‌توانیم تولید خود را به بیش از ۴۰ میلیون تن در سال برسانیم و به این ترتیب در زمره ۷ کشور تولیدکننده فولاد قرار بگیریم.

وی افزود: بنا داریم در نمایشگاه امسال، ۳۰۰ میلیون دلار قرارداد بومی‌سازی قطعات را میان شرکت‌های بومی‌سازی و تامین کنندگان تجهیزات مبادله کنیم.

براساس این گزارش قرار است با برگزاری این جشنواره جایزه ملی فولاد ایران به برگزیدگان صنعت فولادسازی ایران اهدا شود.

برگزاری میزگرد تخصصی نقش زیست بوم نوآوری در آینده صنعت فولاد و بررسی رویداد ریورس پیچ توسط شرکت فولاد مبارکه از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است.

تامین برق مورد نیاز شرکت‌های فولادی با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری‌های پیشرفته برای تولید فولاد از دیگر میزگردهای تخصصی این جشنواره است.

همچنین بومی سازی صفحات مسی قالب ریخته‌گری، پوشش دهی به روش پاشش حرارتی بر روی صفحات مسی و بومی‌سازی نمونه‌گیری‌های اتوماتیک و تجهیزات آزمایشگاه گندله‌سازی توسط فولاد مبارکه از دیگر میزگردهای تخصصی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران است.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha