۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

نفت بر اساس سیگنال‌های مثبت از مذاکرات ایران و آمریکا سقوط کرد؛ زیرا این خوش‌بینی‌ها، نگرانی‌ها درباره عرضه محدود را خنثی کرد.

به گزارش بازار، قیمت نفت در معاملات روز گذشته، دوشنبه، کاهش یافت؛ زیرا نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا که می‌تواند منجر به لغو تحریم‌های آمریکا بر فروش نفت ایران شود، نگرانی‌ها درباره عرضه محدود را خنثی کرد.

در معاملات روز گذشته، قیمت نفت خام برنت با ۵۸ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش، به ۹۲ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه به کار خود پایان داد؛ این در حالی است که قیمت نفت پس از آنکه پیشتر به ۹۴.۰۰ دلار رسیده بود که بالاترین سطح از اکتبر ۲۰۱۴ بود.

در روز دوشنبه، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹۹ سنت معادل ۱.۰۷ درصد کاهش یافت و به ۹۱ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه معافیت‌های تحریمی ایران را برای اجازه دادن به پروژه‌های همکاری هسته‌ای بین‌المللی بازگرداند، زیرا مذاکرات درباره توافق هسته‌ای بین‌المللی ۲۰۱۵ وارد مرحله نهایی می‌شود.

اگرچه کاهش تحریم‌ها تأثیرات محدودی بر اقتصاد در حال مبارزه ایران خواهد داشت، اما بازارها آن‌ها را سیگنال مثبتی دانستند مبنی بر اینکه هر دو طرف مصمم به دستیابی به توافق هستند.

اگر ایالات متحده تحریم های ایران را لغو کند، ایران می تواند محموله‌های نفتی را افزایش دهد و به عرضه جهانی بیفزاید.

به گفته کارستن فریچ، تحلیلگر Commerzbank، اگر تحریم‌های نفتی نیز کاهش یابد، این می‌تواند به تسهیل بازار نفت کمک کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه که با هم به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شوند، علیرغم فشار مصرف‌کنندگان بزرگ برای افزایش سریع‌تر تولید، در تلاش برای دستیابی به اهداف هستند.

با دامن زدن به نگرانی‌های عرضه، تنش‌ها در شرق اروپا همچنان بالاست و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که روسیه می‌تواند ظرف چند روز یا چند هفته به اوکراین حمله کند، اما همچنان ممکن است راه دیپلماتیک را انتخاب کند.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز سه‌شنبه، در ساعت ۷:۴۱ بامداد به وقت تهران، با کاهش ۰.۱۶ درصدی در هر بشکه، ۹۲ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۰۳درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۱ دلار و ۹۲ سنت معامله شد.

کد خبر: ۱۳۴٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha