۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
ادامه روند ملایم صعودی EUR/USD در صورت حفظ حمایت ۱.۱۴ دلار
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه روند ملایم صعودی EUR/USD در صورت حفظ حمایت ۱.۱۴ دلار

جفت ارز EUR/USD تا زمان حفظ حمایت حیاتی ۱.۱۴ دلار همچنان شانس افزایش قیمت با شیب ملایم را دارد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز یورو/دلار در روز دوشنبه به بالای ۱.۱۴۵۰ رسید، اما با اینحال، برای به دست آوردن شتاب صعودی بیشتر تلاش کرد. دلار آمریکا در برابر رقبای خود در آغاز نیمروز اول به وقت آمریکا انعطاف‌پذیر جلوه می کند؛ چراکه سرمایه‌گذاران معمولا نسبت به معاملات مربوط به شاخص‌های اعلامی اصلی وال استریت پس از آغاز به کار بازار در هفته جاری محتاطانه عمل می کنند.

در حال حاضر، EUR/USD در زیر کانال رگرسیون صعودی که از اواخر ژانویه ایجاد شده معامله می شود، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته بالای ۶۰ است که نشان می دهد آخرین بخش از کاهش های مربوط به یک اصلاح فنی است.

در جهت نزولی، نقطه ۱.۱۴۰۰ (فیبوناچی ۲۳.۶% از آخرین روند صعودی، سطح روانی) به عنوان نخستین حمایت این جفت ارز در صورت اصلاح قیمت محسوب می شود. اما در صورت تبدیل این سطح به مقاومت، اصلاح بیشتر قیمت می تواند در دو نقطه ۱.۱۳۵۰ (رفبوناچی ۳۸.۲% اصلاحی) و ۱.۱۳۲۰ (SMA دوره ۲۰۰) قرار گیرد.

در حال حاضر، مقاومت های پیش رو در ۱.۱۴۸۰ نقاط (سطح ایستا)، ۱.۱۵۰۰ (سطح روانی، سطح ایستا) و ۱.۱۵۵۰ (سطح ایستا) قرار دارند.

ادامه روند ملایم صعودی EUR/USD در صورت حفظ حمایت ۱.۱۴ دلار


جفت ارز EUR/USD پس از افزایش بیش از ۳۰۰ پیپ خود، به دلیل تغییر رفتار متعصبانه بانک مرکزی اروپا (ECB) در هفته گذشته، هفته جدید را تحت فشار نزولی ملایم آغاز کرد. با این حال، تا زمانی که خریداران به دفاع از ۱.۱۴۰۰ ادامه دهند، این جفت ارز برای کسب سودهای بیشتر آماده است.

دلار توانست فشار فروش را در روز جمعه با انتشار گزارش مربوط به مشاغل آمریکا در ماه ژانویه کاهش داده که این موضوع، بهبود شدید شرایط بازار کار ایالات متحده را نشان می دهد.

بر اساس گزارش مربوط به حقوق و دستمزدهای ایلات متحده، حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ۴۶۷,۰۰۰ واحد افزایش یافت و از انتظار بازار یعنی ۱۵۰,۰۰۰ واحد، پیشی گرفت و آمار مشابه در ماه دسامبر نیز از ۱۹۹,۰۰۰ به ۵۱۰,۰۰۰ افزایش یافت. مهمتر از همه، رشد دستمزد سالانه از ۵ درصد به ۵.۷ درصد رسید که باعث احیای گمانه زنی ها برای افزایش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره در ماه مارس شد.

با این وجود، چشم انداز سیاست بانک مرکزی اروپا احتمالاً به EUR/USD کمک می کند تا فعلاً ضررهای خود را محدود کند. در آخر هفته، «کلااس نات»، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا، خاطرنشان کرد که انتظار دارد اعمال اولین افزایش نرخ بهره در سه ماهه آخر سال رخ دهد. مارتینس کازاکس، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا، در یادداشتی جداگانه اعلام کرد: «با احیای اقتصاد، تورم در این سطح و افزایش ریسک تداوم تورم، خرید خالص دارایی‌های جدید کمتر ضروری جلوه خواهد کرد».

کد خبر: ۱۳۴٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha