۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
همدان ظرفیت برداشت آب بی رویه و حساب نشده را ندارد
استاندار همدان:

همدان ظرفیت برداشت آب بی رویه و حساب نشده را ندارد

همدان - استاندار همدان گفت: همدان ظرفیت برداشت آب بی رویه و حساب نشده را ندارد و باید به سمت اصلاح الگوی کشت و اتخاذ الگوی کشت مناسب حرکت کنیم.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از ارکان مهم شئون امنیت به شمار می‌رود، اظهار کرد: همدان در زمینه ذخایر غذایی و کالاهای مورد نیاز استان در راستای امنیت غذایی، در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه میانگین امنیت غذایی استان به نسبت کشور، وضعیت بهتری دارد و حمایت‌های جدی وزارت جهاد کشاورزی از بخش کشاورزی در استان را خواهانیم؛ گفت: با توجه اهمیت و گستردگی کشاورزی، ضرورت دارد بهره‌وری آب افزایش یابد چراکه همدان ظرفیت برداشت آب بی رویه و حساب نشده را ندارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید به سمت اصلاح الگوی کشت و اتخاذ الگوی کشت مناسب حرکت کنیم، افزود: با توجه به بحران آب، دوران آبیاری‌های سنتی و غرق‌آبی گذشته است بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید در یک طرح‌ریزی کلان و تخصصی با توجه به شرایط آب‌های زیرزمینی تغییر الگوی کشت را برای پهنه‌های مختلف کشور در دستور کار قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه تغییر الگوی کشت در استان همدان باید طی یک برنامه‌ریزی جدی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: با توجه به راه‌اندازی کارخانجات دارویی و زنجیره‌هایی تولیدی که در استان در حال شکل‌گیری است، باید این الگوی کشت مناسب‌سازی شود.

قاسمی‌فرزاد کشت کلزا، زعفران و گیاهان دارویی را از جمله موارد و مصادیقی دانست که توجه مسئولان مربوطه را می‌طلبد وگفت: بالفعل کردن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نهضت گلخانه‌ای در استان نقش مهمی در توسعه این بخش از کشاورزی در استان دارد.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha