۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
بدون اصلاح تعرفه‌ها امکان سرمایه گذاری نیست
وزیر ارتباطات:

بدون اصلاح تعرفه‌ها امکان سرمایه گذاری نیست

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مخابرات اصلاح نشود، امکان سرمایه گذاری از دست می‌رود.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مخابرات اصلاح نشود، امکان سرمایه گذاری از دست می‌رود.

عیسی زارع پور در حاشیه مراسم بهره برداری از بیش از ۱۰ هزار طرح شرکت مخابرات ایران در جمع خبرنگاران افزود: اصلاح مدل اقتصادی در شبکه ارتباطات کشور در دست بررسی است و براساس قانون بودجه ۱۴۰۰، ما هیچ گونه افزایش قیمتی در حوزه پهنای باند و اینترنت نخواهیم داشت، اما با توجه به نرخ دو سال گذشته تورم، حتما باید تعرفه‌ها بازنگری شود و الا امکان سرمایه گذاری در حوزه آی سی تی از بین می‌رود.

وی گفت: برای اصلاح تعرفه‌ها مدت هاست ورود کرده ایم و روی مدل اقتصادی کار می‌کنیم که زنجیره تولید تا توزیع محتوا را در برگیرد و باید مدلی را پیشنهاد کنیم که هم حوزه ارتباطات، هم مردم و هم تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات و محتوا از آن منتفع شوند.

وزیر ارتباطات افزود: همکارانم در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کارگروهی را به این منظور تشکیل داده اند که به محض مشخص شدن نتایج، اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای توسعه شبکه فیبر نوری گفت: ما در حوزه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری، عقب ماندگی زیادی داریم و در ابتدای راهیم و عزم دولت سیزدهم این است که تا پایان این دولت، ظرفیت‌های لازم برای ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری فراهم شود و از هفته آینده نیم میلیون پورت آماده واگذاری به شهرهای مختلف خواهد شد.

زارع پور گفت: این کاری ملی است که همه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند و راه اندازی ۲۰ میلیون پورت کاری ۷ تا ۸ ساله است، اما با اراده دولت سیزدهم و خانواده آی سی تی و مخابرات دور از دسترس نیست که تا سه سال و نیم آینده این امر محقق شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رفع بحران‌های کندی اینترنت در کوتاه مدت چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: کارگروهی را مامور کردیم تا در حوزه ارتباطات ثابت و سیار همه جاهایی که قابلیت بهبود دارند، شناسایی کنند و اقدامات اجرایی انجام می‌شود و طرح‌های امروز شرکت مخابرات هم در راستای رفع نقاط کور در مناطق کشور است که امیدواریم مردم بهبود را در وضعیت کیفیت شبکه ارتباطات احساس کنند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای توسعه خدمات پایه کاربردی بنای حمایت از بخش خصوصی را دارید؟ افزود: قطعا دولت ظرفیت لازم در این بخش را ندارد و باید از بخش خصوصی کمک بگیرد.

وی گفت:‌هم اکنون پلتفرم‌های قوی در اختیار بخش خصوصی است، اما چون این حوزه‌ها با محتوا کار دارند کارگروه خدمات شبکه ملی اطلاعات را از سه ماه پیش راه اندازی کرده ایم و در مدلی پیشنهاد شد همه خدمات عمومی و خصوصی دولت الکترونیک در یک قالب و با یک بار احراز هویت در اختیار مردم قرار گیرد و در همین ارتباط مرحله نخست پنجره خدمات دولت هوشمند را تا اردیبهشت سال آینده راه اندازی می‌کنیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha