۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
افتتاح ۹۵ کیلومتر بزرگراه در ۱۰ استان کشور
همزمان با دهه فجر ۱۴۰۰ صورت می گیرد؛

افتتاح ۹۵ کیلومتر بزرگراه در ۱۰ استان کشور

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۹۵ کیلومتر بزرگراه در ۱۰ استان کشور همزمان با دهه مبارک فجر با حضور ویدیوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز دوشنبه هجدهم بهمن‌ماه در مراسم افتتاح ۹۵ کیلومتر بزرگراه گفت: این پروژه‌ها بخش های مهمی از کریدورهای بزرگراهی کشور و حلقه‌های اتصال شریان‌های حیاتی کشور در ۱۰ استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح ۳۲ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور اظهار کرد: استان‌های جنوبی قطب اقتصادی کشور بوده و با توجه به نقش اساسی این کریدور در اقتصاد ایران و ترانزیت کالا، ساماندهی و تکمیل شبکه حمل و نقل در این بخش از اولویت های اساسی محسوب می‌شود.

خادمی ادامه داد: طول کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر از آن در استان سیستان و بلوچستان، ۱۰ کیلومتر در استان هرمزگان و ۷ کیلومتر در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، افتتاح بخشی از کریدور سراسری جنوب به شمال شرق کشور را گامی دیگر در توسعه ترانزیت کالا و مسافر دانست و ادامه داد: بزرگراه زاهدان- بیرجند با اتصال بندر بزرگ چابهار از طریق زاهدان و بیرجند به شمال شرق کشور و کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان زمینه افزایش ترانزیت کالا از بندر چابهار به کشورهای یاد شده را تسهیل می‌کند.

خادمی افتتاح تقاطع غیرهمسطح گلستان و باند دوم بجنورد- کریک در بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان را بخش دیگری از برنامه افتتاح امروز اعلام کرد و گفت:‌ این پروژه‌ها نیز در مسیر کریدور سراسری غرب به شرق نواحی شمالی کشور قرار دارند که تسهیل ترانزیت کالا به شمال شرق کشور و کشورهای آسیای میانه و تردد زوار بارگاه ملکوتی ثامن الائمه را از استان‌های شمالی فراهم می‌کنند.

وی یادآور شد: محور بهشهر- گرگان- آزادشهر- بجنورد- شیروان- قوچان ۵۶۱ کیلومتر است که تاکنون ۴۸۰ کیلومتر آن به صورت بزرگراه زیر عبور قرار دارد و ۸۰ کیلومتر باقیمانده آن نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد در حال اجرا است.

خادمی در ادامه از افتتاح پروژه‌هایی دیگر در استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی، فارس و خراسان شمالی خبر داد و افزود: بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح فریدونکنار در استان مازندران، تقاطع اسالم در استان گیلان، بزرگراه تبریز- اهر در آذربایجان شرقی و ۱۸ کیلومتر راه و بزرگراه در استان فارس بخش دیگری از پروژه‌هایی هستند که امروز با دستور وزیر راه و شهرسازی زیر عبور قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت بندی توسعه راه‌های کشور را با تمرکز بر مناطق کمتر توسعه‌یافته، تکمیل پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا و تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و ادامه داد: تکمیل پروژه‌هایی که گلوگاه ترافیکی استان‌ها محسوب می‌شوند و همچنین پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیر و تسریع در حمل‌ونقل داشته و در رونق گردشگری زیارتی و سیاحتی استان‌های هم‌جوار موثر هستند، در اولویت‌های دیگر قرار دارند.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha