۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
طلا بر سر دو راهی| صعود به ۱۸۳۰ دلار یا سقوط تا ۱۷۵۳ دلار
تحلیل بازار جهانی طلا؛

طلا بر سر دو راهی| صعود به ۱۸۳۰ دلار یا سقوط تا ۱۷۵۳ دلار

در پی کاهش بازده دلار و اوراق قرضه دولت آمریکا طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت طلا بودیم که البته ادامه این افزایش همچنان قطعی به نظر نمی رسد.

به گزارش بازار، طلا در جهش روز جمعه از منطقه ۱۷۹۲ دلاری پا را فراتر گذاشته افزایش یافت و در اولین روز هفته جدید کمی افزایش یافت.

دلار آمریکا طی سه هفته اخیر برای جذاب سرمایه‌گذاران تلاشی گسترده به کار بسته و در بحبوحه عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، در محدوده‌ای محدود و نه چندان چشمگیر نوسان داشت. ریزش اخیر قیمت دلار نیز به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته شد که برخی از حمایت ها را از طلا در برابر دلار گسترش داد.

جدا از این، جو محتاطانه بازار طی روزهای اخیر چرخشی محافظطه کارانه از دلار به سمت طلا داشت. اگرچه انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در جلسه سیاست گذاری ماه مارس، افزایش بیشتر قیمت طلا را محدود کرده، با اینحال، افزایش قیمت اخیر این فلز گرانبها در جو فعلی بازار قابل تحسین است.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که فدرال‌رزرو برای مهار تورم سرسختانه، واکنش سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ خواهد کرد. این گمانه زنی ها بیشتر توسط داده های عمدتاً خوش بینانه مشاغل ایالات متحده در روز جمعه تقویت شد. از این رو، تمرکز بازار بر انتشار آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده، که قرار است روز پنجشنبه این هفته منتشر شود، باقی خواهد ماند. در این بین، گاوها ممکن است از شرط‌بندی تهاجمی در مورد طلا خودداری کرده و طی روزهای آینده، محتاطانه تر رفتار کنند.

در حالی که فقدان توانایی دلار آمریکا بازده قوی خزانه داری روز گذشته به نفع خریداران طلا بود، آخرین تحولات صعودی قیمت این فلز گرانبها می تواند به عقب نشینی توکن های اوراق قرضه از بالاترین قیمت چند روزه خود به این سو مرتبط باشد.

پیش بینی قیمت طلا

طلا بر سر دو راهی| افزایش به ۱۸۳۰ دلار یا ریزش تا ۱۷۵۳ دلار

یک جهش واضح از حمایت افقی ماهانه خریداران طلا را در حدود ۲۰۰-SMA، و حداکثر نزدیک به قیمت ۱۸۱۳ دلار امیدوار نگه دارد.

با توجه به فیلترهای صعودی، خط حمایت قبلی از ۱۵ دسامبر و ۲۳.۶% اصلاحی فیبوناچی در سطح صعودی دسامبر تا ژانویه، به ترتیب حدود ۱۸۲۴ دلار و ۱۸۳۰ دلار است.

در همین حال، شکست منطقه حمایت افقی اعلام شده، نزدیک به ۱۷۸۳-۸۰ دلار، برای بازده فروشنده طلا بسیار مهم خواهد بود.

پس از آن، ۷۸.۶٪ فیبوناچی یعنی نزدیک به ۱۷۶۱ دلار ممکن است خرس های بازار طلا را قبل از اینکه آنها را به پایین ترین سطح ماه دسامبر یعنی ۱۷۵۳ دلار هدایت کند در برابر آنها ظاهر شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha