۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
۱۶۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان اصفهان داریم/سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد دلاری تا پایان سال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان:

۱۶۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان اصفهان داریم/سرمایه‌گذاری خارجی یک میلیارد دلاری تا پایان سال

اصفهان - نقش؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: یک هزار و ۶۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی در استان اصفهان داریم که باید حمایت‌های بانکی را برای اتمام آنها جلب کنیم.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اصفهان دارای ظرفیت های صنعتی بی بدیلی است که می تواند مورد توجه جدی سرمایه گذاران باشد.

وی با بیان اینکه باید در راستای جذب سرمایه‌گذاران به جای فرار سرمایه ها از اصفهان تلاش کنیم تا میزان اشتغال نیز از این طریق افزایش پیدا کند، افزود: سرمایه‌گذاری داخل و خارج استانی در افق هدف ما قرار دارد که در این راستا نیازمند همیاری همه نهادها نیز برای ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاران هستیم.

سرمایه گذاری خارجی با ۱۵ کشور همسایه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری خارجی با ۱۵ کشور در همسایگی ایران مورد توجه جدی ما قرار دارد و با برخی کشورها رایزنی شده است، تاکید کرد: سرمایه گذاری برای سه طرح خودروی برقی با چین، صنعت فرش افغانستان و یک طرح با کشور ترکیه به ارزش ۳۵ میلیون دلار انجام شد و امیدورایم مابقی طرح ها نیز هر چه سریع تر اجرایی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به دیگر طرح های پیش رو تا پایان سال امیدواریم میزان سرمایه گذاری خارجی استان اصفهان به یک میلیارد دلار برسد.

نقش با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی در استان اصفهان داریم که باید حماتهای بانکی را برای اتمام آنها جلب کنیم، گفت: اغلب این طرح‌ها تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امکان استفاده واحدهای نیمه تمام صنعتی از تسهیلات سرمایه ثابت اصفهان
وی با اشاره به اینکه واحدهای نیمه تمام صنعتی می توانند از تسهیلات سرمایه ثابت استان اصفهان برای تکمیل استفاده کنند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را جدی بگیرند و ما نیز تلاش داریم با استفاده از تبصره ۱۸ منابع بانکی به تکمیل این طرح‌ها کمک کنیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha