۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
تداوم احتمالی روند صعودی بیت کوین تا ۵۱ هزار دلار
بازار بررسی کرد؛

تداوم احتمالی روند صعودی بیت کوین تا ۵۱ هزار دلار

با بررسی دو شاخص RSI و MACD در بازه زمانی ۲۴ ساعته و ۴ ساعته، به نظر می رسد افزایش قیمت بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت و انتظار افزایش قیمت به ۵۱ هزار دلار دور از ذهن نیست.

به گزارش بازار، با افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۴۲ هزار دلار در ادامه پیشرفت های قیمت این ارز دیجیتال از روز جمعه، به نظر می رسد ادامه روند صعودی دستکم طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و نقاط ۴۶۷۸۰ و ۵۱ هزار دلار به ترتیب، مقاومت های بعدی پیش رو هستند که در صورت ادامه این روند، بیت کوین با آنها مواجه خواهد شد.

قیمت بیت کوین از زمان رسیدن به سطحی بی سابقه در تاریخ ۱۰ نوامبر همچنان در زیر خط مقاومت نزولی در حال کاهش بوده است. این حرکت نزولی منجر به کاهش قیمت این ارز به پایین ترین قیمت خود از جولای سال گذشته میلادی تاکنون یعنی ۳۲,۹۱۷ دلار در ۲۴ ژانویه شد. بیت کوین از آن زمان به بعد دوباره شروع به رشد کرده و به سمت بالا حرکت کرده است.

پس از سه تلاش ناموفق (آیکون های قرمز)، بیت کوین در نهایت موفق شد از مقاومت نزولی در ۴ فوریه عبور کرده و یک کندل صعودی بزرگ ایجاد کند. این موضوع همچنین باعث شد تا بیت کوین نهایتا در این فرآیند به بالای ناحیه مقاومت افقی ۴۰۸۰۰ دلاری حرکت کند.

اکنون اما انتظار می رود که این منطقه به عنوان پشتیبانی عمل کند. نزدیکترین مناطق مقاومت در ۴۶۷۸۰ دلار و ۵۱۰۰۰ دلار قرار دارند که این اهداف سطوح مقاومت اصلاحی فیبوناچی ۰.۳۸۲ و ۰.۵ محسوب می شوند.

تداوم احتمالی روند صعودی بیت کوین تا ۵۱ هزار دلار

الگوی فعلی BTC

نمودار شش ساعته بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین از زمان پایین ترین سطح مذکور در ۲۴ ژانویه در یک کانال موازی صعودی معامله می شود.

بیت کوین در حال حاضر در حال خارج شدن از خط مقاومت صعودی (دایره سبز) است. از آنجایی که کانال‌ها معمولاً الگوهای اصلاحی در نظر گرفته می‌شوند، چه بیت کوین از آن خارج شود یا رد شود، به تعیین جهت روند کوتاه‌مدت کمک می‌کند.

تداوم احتمالی روند صعودی بیت کوین تا ۵۱ هزار دلار

شاخص های فنی بیت کوین در بازه زمانی روزانه صعودی هستند و از ادامه حرکت صعودی حمایت می کنند. این در هر دو شاخص RSI و MACD قابل مشاهده است.

RSI که یک شاخص مومنتوم است که به بالای ۵۰ حرکت کرده و این نشانه روند صعودی در نظر گرفته می شود.

MACD که توسط میانگین های متحرک کوتاه مدت و بلندمدت ایجاد می شود، در محدوده مثبت قرار دارد. بیت کوین در فصول گذشته نیز حرکاتی مشابه داشت که نهایتا منجر به افزایش قابل توجه قیمت شد.

در این حالت، بیت کوین احتمالاً به سمت سطوح مقاومتی که پیشتر به آن شااره شد، یعنی ۴۶۷۸۰ دلار و ۵۱۰۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha