شرکت مخابرات به بخش خصوصی میدان دهد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

شرکت مخابرات به بخش خصوصی میدان دهد

زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: انتظار ما این است که شرکت مخابرات به بخش خصوصی میدان دهد و سبد خدماتش به مردم هم متنوع تر کند.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در مراسم بهره برداری از بیش از ۱۰ هزار طرح مخابراتی شرکت مخابرات ایران افزود: قطعا مخابرات به عنوان سرمایه ملی باید در بخش توسعه ارتباطات ثابت پای کار بیاید و لازمه اش این است که اتفاقاتی در مخابرات رخ دهد.

وی گفت: در یک دهه گذشته شاهد اتفاقات بزرگی در مخابرات نبودیم و رتبه ما در اینترنت ثابت در جهان ۱۴۰ است که این رتبه خوبی نیست و نشان می دهد که مسیر را در ۱۵ سال گذشته به اشتباه رفته ایم.

زارع پور افزود: مخابرات می تواند در این حوزه ها نقش کلیدی ایفا کند مشروط بر این که اشتباهات گذشته را تکرار نکند.
وی گفت: شرکت مخابرت و مصوبه بیت استریم که هنوز جاری و ساری نشده است می تواند عامل مهمی در استفاده از ظرفیت مخابرات باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از نمایندگان مجلس درخواست می کنیم اتفاقی که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر اجازه ندادن به اصلاح تعرفه ها صورت گرفت در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ رخ ندهد.

عیسی زارع پور در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از بیش از ۱۰ هزار طرح شرکت مخابرات ایران افزود: شرکت مخابرات باید سبد خدماتش را متنوع کند و حتماً باید نقش خودش را در توسعه زیرساخت ارتباطی کشور ایفا کند.

وی از سهامداران شرکت مخابرات خواست با نگاه به گذشته شرکت آسیب شناسی کنند و موانع را از سر راه بردارند تا این شرکت بتواند وظیفه ملی خودش را در اجرای شبکه ملی اطلاعات ایفا کند.

وزیر ارتباطات گفت: ما هم در کنار شما هستیم و هر آنچه برای تقویت شرکت مخابرات نیاز باشد انجام خواهیم داد و همه باید کنار هم برای تحقق این طرح مهم و راهبردی تلاش شبانه روزی کنیم.

زارع پور افزود: ما امروز شاهد بهره برداری طرح های مخابرات با اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد تومان بودیم و مردم باید بعد از این افتتاح شاهد افزایش شاخص های کیفی باشند و حتماً در ارزیابی ماه بعد مخابرات باید شاهد ارتقاء ۴ تا ۵ پله ای مخابرات باشیم و الا برگزاری این جلسات فقط زحمتی برای دوستان است و آنچه اهمیت دارد این است که مردم نتایج عملکرد ما را حس کنند.

وی گفت: مخابرات با پشتوانه نیروی انسانی و اعتمادی که مردم به این نشان دارند می تواند بیش از اینها در خدمت مردم باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایندگان مجلس که در حال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند درخواست کرد که اجازه اصلاح تعرفه ها را به ما بدهند چرا که در بودجه ۱۴۰۰ تنها حوزه ای که اجازه افزایش تعرفه ها را نداشت حوزه ارتباطات بود.

زارع پور با اشاره به این که هزینه ها به شدت افزایش پیدا کرده است، گفت: اگر قرار باشد درآمدها ثابت بماند و یا کاهش هم پیدا کند توسعه با مشکل مواجه می شود.

وی به ارتباط تلفنی اش با رئیس مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و افزود: من از آقای قالیباف خواستم در بررسی این لایحه احکامی برای ممنوعیت امکان اصلاح تعرفه ها صادر نشود چرا که در لایحه پیشنهادی دولت چنین امری نیامده است و از نمایندگان مجلس تقاضا می کنیم اجازه دهند حوزه ارتباطات مسیر طبیعی و تخصصی خود را طی کند تا شرمنده مردم نشویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ حق مردم است به سرعت های دسترسی چندصد مگابایتی دسترسی پیدا کنند و بسیاری از کشورها به این سرعت ها و حتی بالاتر از آن هم رسیده اند.

زارع پور افزود:‌ در این بخش یا دولت باید سرمایه گذاری کند و یا بخش خصوصی ورود کند و قطعاً باید دولت در این امر یاری شود چرا که ما در برخی از کشورها مثل استرالیا شاهد بوده ایم که دولت فقط ۲۰ میلیارد دلار در توسعه ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری سرمایه گذاری کرده است.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha