۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۱ هزار شغل غیر مستقیم در ۱۳ استان کشور
معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد

ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۱ هزار شغل غیر مستقیم در ۱۳ استان کشور

معاون پارلمان رئیس جمهور با اشاره به رونمایی از طرح حمایتی دولت از صنعتگران و معدنکاران گفت: این طرح می تواند بیش از ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۱ هزار شغل غیر مستقیم در حوزه صنعت و معدن ایجاد کند.

به گزارش بازار، سید محمد حسینی، معاون پارلمان رئیس جمهور با اشاره به رونمایی از طرح حمایتی دولت از صنعتگران و معدنکاران گفت: این طرح می تواند بیش از ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۱ هزار شغل غیر مستقیم در حوزه صنعت و معدن ایجاد کند. این طرح در حقیقت آغاز عملیات ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی بود که مهم ترین شرکت های صنعتی و معدنی کشور از جمله گل گهر، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت سرمایه گذاری توسعه و معادن و فلزت و همچنین نفت و گاز پارسیان در آن شرکت دارند.

وی با بیان اینکه در این طرح یک همگرایی و همراهی بین بخش های مختلف صنعت و معدن کشور صورت می گیرد، اظهار کرد: شرکت های مذکور از بنیه مالی بزرگی برخوردار هستند و می توانند کارهای بزرگی را توسعه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره جزئیات این طرح بیان کرد: شرکت های نامبرده قرار است در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اقدامات صنعتی و توسعه ای خود را آغاز کنند و در این مسیر مقدمات کار فراهم شده است. این شرکت ها با یکدیگر جلسات متعدد داشته اند تا موانع برداشته شود.

وی افزود: در ۱۳ استان کشور قرار است سرمایه گذاری سنگینی توسط شرکت های مذکور انجام شود و در این زمینه حدود ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در طرح های انجام می شود. این اقدام یک گام اساسی برای رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی است تا درآمد خوبی عاید کشور شود زیرا این سرمایه گذاری ها در آینده درآمد خوبی نصیب این شرکت ها خواهد کرد.

وی درباره مزایا و نتایج سرمایه گذاری شرکت های صنعتی و معدنی کشور در استان ها و شهرستان های کشور و انجام پروژه های بزرگ در این منطقه عنوان کرد: علاوه بر اشغالزایی و رونق تولید، این اقدامات موجب افزایش صادرات می شود زیرا محصولات معدنی و فلزی تولید شده ظرفیت زیادی برای تامین نیاز کشورهای دیگر از جمله همسایه ها دارند.

حسینی از دیگر پیامدهای این سرمایه گذاری بزرگ گفت و بیان کرد: مردم در داخل کشور مشاهده می کنند دولت عزم و اراده جدی برای رونق اقتصادی در کشور دارد و به این شکل یک امید و نشاطی در کشور ایجاد می شود. در صحنه خارجی نیز این اتفاقات بیانگر آن است که تحریم ها و تهدیدات هیچ اثری ندارد و کشور با قدرت کار خود را در جهت پیشرفت کشور انجام می دهد.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha