۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
ادامه روند صعودی تورم در آمریکا

ادامه روند صعودی تورم در آمریکا

پیش بینی‌های کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد تورمی که دامنگیر اقتصاد آمریکا شده است، در ماه ژانویه و فوریه نیز روند افزایشی را ادامه خواهد داد.

به گزارش بازار، پیش بینی‌های کارشناسان اقتصادی نشان می‌دهد تورمی که دامنگیر اقتصاد آمریکا شده است، در ماه ژانویه و فوریه نیز روند افزایشی را ادامه خواهد داد.

با بالا گرفتن احتمال افزایش دوباره تورم در آمریکا که از شروع سال جدید میلادی خود را نشان داده است، پیش بینی می‌شود بانک مرکزی این کشور بار دیگر از ماه آینده نرخ بهره بانکی را افزایش دهد.

براساس پیش بینی ها، این احتمال وجود دارد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژانویه در مقایسه با سال گذشته هفت ممیز سه دهم درصد (۷.۳%) افزایش را تجربه کرده باشد که بررسی داده‌ها نشان می‌دهند بیشترین میزان افزایش این شاخص از سال هزار و نهصد و هشتاد و دو به این سو به شمار می‌آید.

با در نظر نگرفتن بهای متغیر سوخت و غذا، شاخص قیمت مصرف کننده در مدت زمان یاد شده جهشی پنج ممیز نه دهم درصدی (۵.۹%) را تجربه کرده است.

در همین حال، پیش بینی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد بهای سوخت و غذا در آمریکا همچنان افزایش داشته باشد و تورم ماهیانه برای ماه ژانویه نیز از متوسط تورم هدف قرار داده شده برای تورم سالیانه دو درصدی فراتر برود. افزایش تورم در ماه فوریه نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha