۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
استقبال کم از میوه های تنظیم بازار/ ۴۳۸ تن میوه در سردخانه ها باقی مانده است
گزارش بازار از چهارمحال و بختیاری؛

استقبال کم از میوه های تنظیم بازار/ ۴۳۸ تن میوه در سردخانه ها باقی مانده است

شهرکرد - استقبال از میوه های تنظیم بازار در چهارمحال و بختیاری به علت شیوع کرونا کاهش یافت و هم اکنون حدود ۴۳۸ تن میوه در سردخانه های استان باقی مانده است.

گروه استان ها؛ خبرگزاری بازار- هر ساله میوه مورد نیاز برای بازار شب عید در چهارمحال و بختیاری در اواخر پاییز و اوایل زمستان خریداری و ذخیره سازی می شود.

در زمستان سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن میوه در چهارمحال و بختیاری برای بازار شب عید در این استان خریداری و ذخیره سازی شد. این میوه ها شامل ۷۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب بوده است.

شیوع کرونا در اسفندماه و اعلام هشدارهای ستاد مقابله با کرونا برای عدم حضور در بازار و در خانه ماندن موجب شد استقبال از خرید میوه های تنظیم بازار در این استان کاهش یابد.

هم اکنون بخشی از میوه های ذخیره سازی شده تنظیم بازار فروخته شده است و بخش قابل توجهی از آن در سردخانه ها باقی مانده است.

کاهش دید و بازدیدها به علت شیوع کرونا موجب شد خرید میوه توسط خانوارهای چهارمحال و بختیاری کاهش شدیدی پیدا کند و میوه تنظیم بازار نیز با استقبال روبرو نشود.

توزیع میوه های تنظیم بازار در استان چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: عرضه میوه های ذخیره سازی شده تنظیم بازار از روز ۲۵ اسفند ماه در این استان آغاز شد.

 حسن شمسی پور گفت: این میوه ها در ۸۰ مرکز فروش مستقیم عرضه شد که شامل سیب و پرتقال بود.

وی تاکید کرد: میزان سهمیه توزیع میوه ها بر اساس جمعیت هر شهرستان تعیین شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: شیوع کرونا در سطح استان موجب کاهش فروش میوه در این استان نسبت به سال گذشته شد.

۴۳۸ تن میوه تنظیم بازار در استان چهارمحال و بختیاری باقی مانده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار بازار گفت: یک هزار و ۱۰۰ تن میوه برای بازار شب عید در این استان ذخیره سازی شده بود.

سجاد رستمی بیان کرد: این میوه ها شامل ۷۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب بوده است.

وی گفت: سیب درختی از سمیرم اصفهان و پرتقال از شمال و جنوب ایران تامین شده بود و در استان ذخیره سازی شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از مجموع کل میوه های ذخیره سازی شده تنظیم بازار ایام نوروز در استان ۶۶۲ تن فروخته شد و ۴۳۸ تن آن باقی‌مانده است.

مابقی میوه های تنظیم بازار وارد بازار مصرف خواهد شد

وی ادامه داد: ۲۴۵ تن سیب درختی و ۴۱۷ تن پرتقال شمال و جنوب فروخته شده و مابقی در سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: مابقی میوه های تنظیم بازار وارد بازار مصرف خواهد شد.

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تمام بازار های محصولات کشاورزی، دام و طیور را با مشکل مواجه کرد. هم اکنون بازار گوشت مرغ نیز در این استان با مشکل فروش مواجه شده است و مرغ های تولیدی روی دست تولید کنندگان باقی مانده است.

کد خبر: ۱۳٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha