۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
واگذاری ۴۰ درصد سهام معدن مس و طلای جانجا به مردم
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

واگذاری ۴۰ درصد سهام معدن مس و طلای جانجا به مردم

فاطمین امین،‌وزیر صنعت، معدن و تجارت بر واگذاری ۴۰ درصد از سهام معدن مس و طلای جانجا به مردم تاکید کرد.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در جلسه با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و مدیران عامل شرکت‌های کنسرسیوم برنده مزایده معدن مس و طلای جانجا افزود: کنسرسیوم برنده مزایده باید ۴۰ درصد سهام این معدن را به مردم واگذار کند تا توزیع ثروت محقق شود و مردم منطقه از این معدن سود ببرند.

وی با بیان اینکه اشتغال و سهامداری، منافع مردم در واگذاری این معدن خواهد بود، اضافه کرد: مردم هم از اشتغال و هم از دارایی معدن سود می‌برند و در واقع عضو این کنسرسیوم هستند.

فاطمی امین با اشاره به اینکه کنسرسیوم برنده مزایده معدن «جانجا» به لحاظ مالی و فنی توانمند است، گفت: این توانمندی باعث تسریع در اجرای پروژه و بهره‌برداری از معدن خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در واگذاری معدن عنبرآباد جیرفت (معدن مس) هم به عنوان دومین گام، موضوع سهامداری مردم را پیش خواهیم برد و آنجا نیز قید واگذاری ۴۰ درصد سهام به مردم را برای برنده مزایده خواهیم گذاشت.

فاطمی امین همچنین با اشاره به برنامه آمایش استانی و شهرستانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آمایش صنعتی، معدنی و تجاری از برنامه‌های کلیدی وزارت صمت است که بر اساس آن برنامه اجرایی و عملیاتی هر استان به تفکیک شهرستان تهیه و تدوین می‌شود که فعال سازی معدن «جانجا» نیز در دل این برنامه آمایش نیز جای می‌گیرد.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha