۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
دلیل افزایش تقاضا برای دلار در قیمت های پایین
«بازار» گزارش می دهد

دلیل افزایش تقاضا برای دلار در قیمت های پایین

قیمت دلار به کف کانال ۲۶ هزار تومان برخورد کرد و بار دیگر نوسان رو به بالا گرفت یکی از دلایلی که منجر می شود در قیمت های پایین دلار تقاضا افزایش پیدا کند ابهام در سیاست های ارزی در بودجه ۱۴۰۱ است.

بازار؛ گروه بورس: در روز یک شنبه قیمت دلار به کف کانال ۲۶ هزار تومان برخورد کرد و بار دیگر نوسان رو به بالا به خود گرفت و تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان هم رشد قیمت داشت. در حال حاضر وضعیت بازار حکایت از این دارد که بیشتر افراد فروشنده هستند زیرا تقریبا توافق و حذف تحریم ها قطعی شده است.

دلیل افزایش تقاضا برای دلار در قیمت های پایین

در شرایط کنونی یکی از دلایلی که منجر می شود در قیمت های پایین دلار تقاضا افزایش پیدا کند ابهام در سیاست های ارزی دولت در بودجه ۱۴۰۱ است، به عبارت دیگر دولت در بودجه سال آینده نرخ ارز را ۲۳ هزار تومان تعیین کرده است که به نظر می رسد مهمترین حمایت قیمت دلار باشد.

بر همین اساس اگر قرار باشد نوساناتی در نرخ دلار به وجود بیاید تا این محدوده بیشتر نمی تواند کاهش یابد، حالا در شرایط کنونی یک موضوع هنوز روشن نشده و آن این است که آیا قیمت ارز تک نرخی می شود یا همچنان نرخ نیمایی، سنا و ... خواهیم داشت.

به طور قطع اگر ارز تک نرخی شود قیمت دلار می تواند تا محدوده ای ۲۳ هزار تومان کاهش پیدا کند، اما اگر همچنان نرخ سنا باقی می ماند باید منتظر شفاف سازی دولت باشیم که آیا نرخ ۲۳ هزار تومان نرخ معاملاتی است یا اینکه کف قیمت نرخ دلار سنایی ۲۳ هزار تومان خواهد بود. این مساله می تواند تفاوتی حداقل ۲ هزار تومانی در قیمت ارز معاملاتی به وجود بیاورد.

در شرایط کنونی که وضعیت بازار کاملا ناپایدار است به نظر می رسد قیمت ارز در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان خواهد داشت و بعد از آن اگر سیگنال های جدیدی از دولت درباره مذاکرات صادر شود به طور قطع قیمت ارز در همین محدوده کف ۲۶ هزار تومان باقی می ماند و بعد از آن با امضای توافق برجام تکلیف قیمت نهایی ارز هم مشخص می شود.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha