۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
توجه به مردم محروم؛ از آرمان‌های اصلی امام(ره)
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

توجه به مردم محروم؛ از آرمان‌های اصلی امام(ره)

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مردم محروم از آرمان‌های اصلی امام بود و اکنون نیز هست و ما در مجلس شورای اسلامی باید به آن التزام داشته باشیم و لحظه‌ای مردم را فراموش نکنیم.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس امروز پس از مراسم بیعت هیات رئیسه و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در مرقد مطهر امام خمینی (ره) افزود: این توفیق در دهه فجر انقلاب اسلامی به ما داده شد که در مرقد امام (ره) و همچنین مزار شهدا جمع شویم و به روح پرفتوح آنان درود بفرستیم چراکه امام (ره) مرد بزرگ و تاریخ ساز انقلاب بود و شهدا افتخارآفرینان این مرز و بوم و ملت هستند.

وی اضافه کرد: به روح امام شهدا درود می‌فرستیم مردی که در زمانه‌ای که دین در غربت بود و نامی از معنویت و اسلام شنیده نمی‌شد و مسلمین در دنیا در مظلومیت قرار داشتند جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و باعث این تحول عظیم در این مقطع تاریخ ساز شد.

رئیس مجلس گفت: آمدن ما به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نمادین و نمایشی نیست و باور ما بر این است که امروز برای تجدید بیعت و عهد با امام به اینجا آمده ایم و این از یک حقیقت مهم حکایت می‌کند و آن اینکه ما باور و ایمان به مسیر امام و انقلاب داریم.

وی افزود: ما باور داریم برای پیروزی و غلبه بر مشکلات باید به مردم و نیز راه و مسیر امام تکیه کنیم و در آن مسیر حرکت نماییم.

قالیباف گفت: ما باور داریم که انقلاب و امام یک برگ از تاریخ نبود بلکه یک حقیقت همیشه زنده بود و انقلاب ما یک حرکت همیشه بالنده است و دلیل آن نیز تکیه بر سنت‌های الهی و مردم مداری است.

وی تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته هر زمانی که موفقیت‌هایی کسب کردیم حقیقت زنده بودن امام را دیدیم و هر کجا که موفق نبودیم و ناکامی بود به علت آن بود که از مسیر امام و انقلاب و باورهای امام فاصله گرفتیم.

رئیس مجلس با تاکید بر زنده ماندن حقیقت امام و بالندگی انقلاب اسلامی، گفت: حقیقت امام (ره) الگوی عمل و شاخص حرکت است و هرگاه از این دو فاصله گرفته ایم دچار مشکل شدیم.

قالیباف افزود: باید در مسیر اصول و مبانی‌ که از امام (ره) آموخته ایم حرکت کنیم و توجه به مردم محروم از آرمان‌های اصلی امام بود و اکنون نیز هست و ما در مجلس شورای اسلامی باید به آن التزام داشته باشیم و لحظه‌ای مردم را فراموش نکنیم.

وی تاکید کرد: باید در کشور در تمام زمینه‌ها حرکت متوازن داشته باشیم و حق جمهوریت، اسلامیت، استقلال، آزادی، عقلانیت و معنویت و حق عدالت در حکمرانی را به جای آوریم و در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس مجلس در پایان بر توجه به مشکلات معیشتی مردم و حرکت جدی مجلس یازدهم در این زمینه تاکید کرد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام (ره) در سخنانی بر حرکت جدی مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: امروز یکی از پررنگ‌ترین مشکلات جامعه مشکل معیشتی است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند بعد از دولت بیشترین نقش را در گره گشایی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم ایفا کند.

وی افزود: مجلس نماد وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت است و باید همه با پیروی از مقام معظم رهبری در جهت حل مشکلات مردم حرکت کنیم.
تولیت حرم حضرت امام (ره) همچنین گفت: اگر ما می‌خواهیم در پیشبرد انقلاب اسلامی هرچه بیشتر موفق‌تر باشیم باید رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مدنظر داشته باشیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha