۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
راه اندازی ۲۷۳ طرح مهم با اشتغال نزدیک به ۳۹ هزار نفر
عملکرد وزارت صمت در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب؛

راه اندازی ۲۷۳ طرح مهم با اشتغال نزدیک به ۳۹ هزار نفر

وزارت صنعت، معدن و تجارت در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از گزارش عملکرد و اقدامات خود را منتشر کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، بر اساس گزارش عملکرد ارایه شده از سوی توسط دفتر فناوری داده، اطلاعات و امنیت فضای مجازی معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت از اول فروردین امسال تا ۲۵ دی ماه در مجموع یک هزار و ۴۴۱ واحد غیر فعال به چرخه تولید بازگشته است.

طی گذشت چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، ایران سرفراز پیشرفت‌های چشمگیری را در تمامی عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تجربه کرده است و در دهه مبارک فجر امسال نیز به همت صنعتگران، کارآفرینان و جهادگران اقتصادی، بیش از ۳۸۰ طرح صنعتی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افتتاح و عملیات اجرایی بالغ بر ۵۰ طرح صنعتی نیز آغاز خواهد شد.

همچنین در چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برحسب وظیفه اصلی تأمین امکانات زیربنایی بخش صنعت و تولید، ۳۹۰ پروژه عمرانی زیرساختی را در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی بهره برداری و به جامعه صنعتی کشور تقدیم نموده است.

همچنین بر اساس مصوبات پیشنهادی کمیته اقدام ارزی که در کمیته ماده ۲چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مصوب شده است، بخشی از مشکلات مربوط به تعهدات ارزی صادرکنندگان بعد از سه سال بلاتکلیفی حل شد. در این راستا بیش از ۵۰ واحد تولیدی توانستند مشکلات تعهد ارزی خود را حل نمایند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه توسعه زیرساختهای لازم برای فعالیت های تولیدی در کشور نیز گامهای موثری برداشته است. در این راستا تفاهمنامه همکاری با وزارت نیرو جهت احداث نیروگاه با ظرفیت تامین ۱۴ هزار مگاوات برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی و برآورد سرمایه گذاری حدود ۷ میلیارد دلار منعقد شد که مراحل اجرای برخی از این نیروگاه‌ها نیز آغاز شده است.

اما پروژه استراتژیک انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران که با تدبیر وزارت صمت و همت شرکتهای بزرگ معدنی از سال گذشته آغاز شده بود با پیگیری های انجام شده سرعت بیشتری به خود گرفته است. این پروژه زیرساختی انتقال آب برای تامین آب مصرفی واحدهای بزرگ معدنی و صنعتی در فلات مرکزی ایران بسیار حائز اهمیت است.

تامین برق به میزان ۴۷۵ مگاوات، آب به میزان ۲۵۴ لیتر بر ثانیه، تأمین گاز ۴ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور و اتصال ۱۰۹۳ واحد تولیدی به شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز بخش دیگری از اقدامات زیرساختی بخش صنعت در چند ماهه گذشته بوده است.

همچنین در چند ماه گذشته اصلاحات ساختاری و اقدامات تحولی در بخش معدن آغاز شد. اجرای پروژه‌هایی نظیر پروژه اکتشاف در استان خراسان جنوبی در مساحتی حدود ۱۵ هزار کیلومتر مربع و تهیه ۶۰ ورقه نقشه زمین شناسی ژئوشیمی، اقتصادی (اکتشاف سیستماتیک چهار لایه ای) با میزان پیشرفت ۷۰ درصد در مرحله برداشت های صحرایی، آغاز عملیات اجرایی برای استخراج و بهره برداری از معدن «جانجای» در سیستان و بلوچستان، تامین ماشین آلات و تجهیزات بخش معدن با استفاده از ظرفیت‌های داخلی از اهم اقدامات در این حوزه بوده است.

با استقرار ساختار جدید وزارت صمت و اجرای پروژه‌های تحولی در این وزارتخانه بزرگ، حمایت از بخش تولید و ارتقای توان صنعتی کشور با قدرت بیشتری در دستور کار قرار دارد که مطمئناً به نتایج ارزشمندی در آینده خواهد رسید.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha