۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹
 بودجه ۱۴۰۱ مهمترین مسئله‌ای که مجلس در حال حاضر مسئول آن است
رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس:

بودجه ۱۴۰۱ مهمترین مسئله‌ای که مجلس در حال حاضر مسئول آن است

شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس عنوان کرد: امیدواریم با هماهنگی و همفکری مجلس و سازمان برنامه بودجه و دولت، بودجه ۱۴۰۱ آثار تورمی نداشته باشد.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس یازدهم مجلسی است که مقام معظم رهبری به عنوان یک مجلس انقلابی تعبیر کرد و از زمانی که کار را شروع کرده است در راستای نیازهای جامعه و خواسته های مردم حرکت کرده است.

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس افزود: نظارت وظیفه اصلی مجلس است که طی این دو سال اقداماتی انجام شده است و قوانینی که مورد توقع و انتظار مردم است به خصوص بر اساس توصیه مقام معظم رهبری که دغدغه مردم، اقتصاد، معیشت و شرایط فعلی می داند، در این جهت اقدامات خوبی انجام شده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: قانونی باید به نفع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی باشد و بحث نظارت سازمانها و نهادهایی که موظفند قوانین را اجرا کنند و حتماً به وظایفشان عمل کنند بر عهده مجلس است. امیدواریم در این جهت بر اساس هماهنگی و همدلی که در مجلس، دولت و قوه قضاییه وجود دارد بتوانیم در راستای وظایف محول و بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری عمل کنیم.

نماینده مردم همدان در ادامه گفت: زمانی که مجلس قانونی را تصویب می کند باید به شورای نگهبان برود اگر شورای نگهبان تایید کند به دولت ابلاغ می شود و سپس دولت به سازمان‌ها و نهادها ابلاغ می‌کند که آن قانون را اجرا کنند. ولی معمولا لایحه هایی که توسط دولت داده می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشند که شورای نگهبان ایراد بگیرد و دوباره برمی گردد به مجلس و این زمان بر است.

وی گفت: مهمترین مسئله ای که مجلس در واقع مسئول آن است بحث بودجه ۱۴۰۱ است. امیدواریم با هماهنگی و همفکری مجلس، سازمان برنامه بودجه و دولت بودجه ۱۴۰۱ آثار تورمی نداشته باشد و بیشترین خدمات را به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد و تحولی در تامین اساسی و مایحتاج عمومی مردم و سطح معیشت مردم باشد که ما شاهد انتظاراتی که مردم از یک مجلس و دولت انقلابی دارند باشیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha