۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
ادعای مقام سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال پایان کرونا در اروپا

ادعای مقام سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال پایان کرونا در اروپا

هانس کلوگ، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت: احتمالا اروپا در مرحله آخر شیوع کرونا قرار دارد.

به گزارش بازار، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد اروپا احتمالا وارد آخرین مرحله از شیوع ویروس کرونا شده است.

هانس کلوگ مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در منطقه اروپا این اظهارات را در جریان کنفرانس سازمان جهانی بهداشت درباره شرایط مرتبط با کووید ۱۹ در سراسر منطقه اروپا بیان کرد.

کلوگ گفت: می‌خواهم بر درخواست قاطع خود که در هفته گذشته ارائه کردم تأکید کنم که در واقع در ارتباط با پایان این همه گیری است. این گونه نیست که این همه گیری در حال حاضر به پایان رسیده باشد. اما باید بر روی این نکته تأکید کنم که در منطقه اروپا فرصتی منحصربفرد برای کنترل روند سرایت این ویروس به دلیل وجود سه مولفه وجود دارد: حجم گسترده واکسیناسیون و مصونیت طبیعی ایجاد شده به واسطه سویه اومیکرون. دوم یک مکث فصلی مطلوب، زیرا ما در حال نزدیک شدن به پایان زمستان هستیم و سوم شدت کمتر بیماری ناشی از سویه اومیکرون. مطمئنا تناقضی وجود ندارد.

وی افزود: ما در منطقه اروپا در شرایطی منحصربفرد به سر می‌بریم. نخست و مهم‌تر از همه این که، زمانی که موج اومیکرون فروکش کند، حجم گسترده‌ای از مصونیت چه به لطف واکسیناسیون یا به واسطه ابتلا به این سویه ایجاد خواهد شد. این قاره شاهد حجم گسترده‌ای از واکسیناسیون است. همچنین می‌دانیم که اومیکرون سبب بروز بیماری در سطح نه چندان شدید در میان افراد واکسینه شده می‌شود.

همان گونه که دکتر تدروس (آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت) در ۲۴ ژانویه به درستی اعلام کرد این همه گیری هنوز به پایان نرسیده است. چیزی که ما در اتحادیه اروپا از همان روز اول از آن حمایت کرده ایم شامل یکپارچگی در سطح بین المللی می‌شود. اگر ۲۰۲۱ سال تولید واکسن بود، سال ۲۰۲۲ باید سال برابری واکسن باشد.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha