۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
خروج دستگاه‌های اجرایی از تاریکخانه بودجه
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد

خروج دستگاه‌های اجرایی از تاریکخانه بودجه

رضاخواه، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: از این پس بر همه دستگاه‌های مستثنی‌ شده از حسابرسی نظارت خواهد شد.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: با این مصوبه همه دستگاه‌هایی که عطف به قانون احکام دائمی از حسابرسی عمومی مستثنی‌شده بودند حسابرسی خواهند شد و همچنین همه قوانین مغایر دیگر با این مصوبه را لغو شده، و از این پس بر همه این دستگاه‌ها به صورت شفاف نظارت خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان جزییات مصوبه شامگاه گذشته کمیسیون تلفیق مجلس در باره شفافیت بودجه دستگاه‌های اجرایی گفت: در مصوبه کمیسیون تلفیق هزینه‌کرد همه اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مندرج در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور مشمول رسیدگی دیوان محاسبات کشور است و همه قوانین خاص و عام مغایر با این قانون بی اثر می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشریح جزییات این مصوبه گفت: این مصوبه علاوه بر ایجاد شفافیت، موجب ارتقاء پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی خواهد شد. همچنین از این پس وحدت رویه در رسیدگی به عملکرد دستگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت این مصوبه افزود: یکی از عللی که حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود این است که این دستگاه‌ها خود را از حسابرسی عمومی مستثنی کرده‌اند. این مصوبه مقدمه‌ای برای نظارت بر دستگاه‌های نظارتی در پرداخت به کارکنان خواهد بود و انتظار می‌رود با این مصوبه پرداخت حقوق‌های نجومی کاهش پیدا کند زیرا همه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند حسابرسی دقیق خواهند شد.

رضاخواه با اشاره به نقش این مصوبه در ایجاد انضباط مالی در بودجه گفت: این مصوبه جامعیت نظارت دیوان محاسبات بر دستگاه‌های کشور را تضمین می کند و از پس این نهاد می‌تواند با دستگاه‌های متخلف برخورد نماید. همچنین راه فرار برخی دستگاه‌ها در پاسخگویی به عملکرد مالی خود بسته خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha