۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
تقویت شرکت‌های تعاونی استان‌ها در ارتقای سطح تولید مناطق تأثیرگذار است
معاون امور تعاون وزارت کار:

تقویت شرکت‌های تعاونی استان‌ها در ارتقای سطح تولید مناطق تأثیرگذار است

مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تقویت شرکت‌های تعاونی در استان‌ها در ارتقای سطح تولید مناطق تأثیرگذار است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در ارتباط ویدئو کنفرانسی با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها اظهار داشت: با کاهش مشکلات تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی در استان‌ها، وضعیت اشتغال و سطح تولید مناطق، قابلیت ارتقا دارد.

وی گفت: شرکت‌های تعاونی برای تداوم یا توسعه فعالیت و افزایش توانمندی برای حفظ و ایجاد مشاغل جدید نیازهایی در حوزه خدمات اعتباری و بانکی دارند که با هدایت این واحدها به سمت شبکه بانکی به ویژه بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای تعاونگران، این نیازها تا حد زیادی قابل تأمین است.

معاون امورتعاون افزود: مجموعه حاکمیتی بخش تعاون اعم از معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه ‌گذاری تعاون با تشکیل نشست های متعدد و بررسی مشکلات و چالش‌های تعاونی‌ها شرایطی را فراهم می کند تا تعاونگران استانی در موقعیت مناسب به فعالیت اقتصادی و ایجاد اشتغال بپردازند.

مسکنی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون نقش عاملیتی گسترده‌ای در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه بر عهده دارد.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه بانک توسعه تعاون با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز قرارداد در حال انعقاد با وزارت جهاد کشاورزی؛ تعاونی‌ها با معرفی دستگاه اجرایی مرتبط قابلیت استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و نیز تبصره ۱۸ را دارند.

معاون امور تعاون یادآور شد: تصمیم نشست‌های رفع مشکلات تعاونی‌ها با هم‌فکری دستگاه‌های حاضر و با هدف تسهیل فعالیت متقاضیان انجام و تلاش می‌شود تا مراحل تصویب با کمترین زمان و فرآیندها در کوتاه ‌ترین مسیر و با بهره ‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود باشد.

در این نشست «سید باقر فتاحی» رئیس هیأت مدیره بانک توسعه تعاون گفت: منابع مورد نیاز برای اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس محترم جمهور به استان‌ها با قید فوریت به استان تخصیص داده می‌شود و این بانک با تبعیت از تصمیمات دولت در بخش های اقتصادی و تعاونی نقش توسعه‌ای و تسهیل‌گری را برای تعاونگران و کارآفرینان ایفا می کند.

در این نشست ویدئو کنفرانسی، «البرز محمدی» مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی حسین نژاد» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، «حمیدرضا البرزی» مدیر امور اعتباری و «احمد محمدی» مدیر امور استان‌ها و شعب بانک توسعه تعاون حضور داشتند و با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های فارس، سمنان، خوزستان، البرز و چهارمحال و بختیاری بررسی و رسیدگی شد.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
      0 0
      متاسفانه تعاونی ها خیلی بی در وپیکر هستند وچارچوب قانونی ندارند و مدیران تعاونی تخلف میکنند