۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
سد مجن از آب سرریز شد/ افزایش بارندگی در شمال استان سمنان
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان:

سد مجن از آب سرریز شد/ افزایش بارندگی در شمال استان سمنان

شاهرود - مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان از سر ریز شدن سد مجن شاهرود خبر داد و گفت: این امر به واسطه بارش مطلوب در سال آبی گذشته و بارش‌های اسفند و بهار جاری رخ داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حیدریان در نشست خبری فضای مجازی با اصحاب رسانه همزمان با بعد از ظهر پنج شنبه درباره بارش های اخیر بیان کرد: بارش ها در سال آبی گذشته و بهار امسال سبب شد تا شاهد افزایش چشم گیر آب در پشت سدهای استان سمنان باشیم.

وی افزود: سد مجن امروز به اندازه ۱۸۰ لیتر بر ثانیه سر ریز شده که نشان از افزایش بارندگی دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان سرریز شدن سد مجن و بسیاری سدهای استان را نشان از سال خوب آبی دانست و تصریح کرد: یکی از اثرات خوب این سال پر بارش موضوع تغذیه سفره های زیرزمینی است.

حیدریان گفت: سد مجن پس از افتتاح در سال ۹۷ بر اساس دستوالعمل آبگیری و زیر نظر مشاور طرح در ترازهای مختلف پس از انجام بررسی‌های لازم در زمان‌های مقتضی، در نهایت به تراز عادی رسید.

وی همچنین با بیان اینکه سد شهید شاهچراغی دامغان نیز نزدیک به سرریز شدن است، تاکید کرد: تا روز گذشته این سد تا ۵۰ سانتی متری لب ریز شدن فاصله داشت.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه این نشانه ها حاکی از افزایش بارندگی در شمال استان دارد، گفت: تاسیسات آب منطقه ای آماده دریافت و نگهداشت این میزان بارندگی است.

کد خبر: ۱۳٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha