۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
ادامه روند مثبت معاملات گروه خودرو
«خساپا» لیدر بازار می شود؟

ادامه روند مثبت معاملات گروه خودرو

از آنجایی که رفع تحریم ها قرار است گام به گام اتفاق بیفتد خبرها حکایت از این دارد که یکی از بخش هایی که به زودی رفع تحریم خواهد شد صنعت خودرو است، از این رو معاملات این گروه مثبت است.

بازار؛ گروه بورس: نمادهای گروه خودرویی در هفته های گذشته تقیبا متعادل معامله شدند و این مساله تحت تاثیر دو فاکتور افزایش قیمت خودرو در بازار و دیگری احتمال رفع تحریم هاستف هرچند مذاکرات برجام هنوز ادامه دارد و به نتیجه نهایی نرسیده است، اما از آنجایی که رفع تحریم ها قرار است گام به گام اتفاق بیفتد خبرها حکایت از این دارد که یکی از بخش هایی که به زودی رفع تحریم خواهد شد صنعت خودرو است.

ادامه روند مثبت معاملات گروه خودرو

شاخص خودرو در حال حاضر در محدوده ۲۰۰ هزار واحد در حال نوسان است و در آستانه یک مقاومت قرار دارد، اما با توجه به جو حاکم بر معاملات این گروه پیش بینی می شود که از این مقاومت عبور کند و تا سطح ۲۲۰ هزار واحد رشد خواهد داشت و این میزان رشد می تواند بین ۲۰ تا ۲۵ درصد هم باشد.

ادامه روند مثبت معاملات گروه خودرو

ایران خودرو با نماد خودرو به عنوان یکی از لیدرهای بازار امروز در محدود مثبت و منفی معامله شد و در جدال با خط روند بود و از آنجایی که حقوقی خریدار است و از طرف دیگر قدرت خرید در این نماد بالاست پیش بینی می شود فعلا همین سطح قیمتی بالای ۲۰۰ تومان را حفظ کند. هرچند وضعیت معاملات این نماد بیشتر از اینکه به تقاضای حقیقی مربوط باشد به عملکرد حقوقی بر می گردد. تجربه ماه های گذشته نشان داده است که حقوقی این شرکت در شرایط حساس بازار پشت سهامداران را خالی کرده و منجر به افت قیمت شده است، حالا باید دید در هفته جاری چگونه عمل خواهد کرد.

ادامه روند مثبت معاملات گروه خودرو

سایپا با نماد خساپا هم که چند وقتی هست ضعیف تر از ایران خودرو عمل کرده و فاصله قیمتیش با رقیب دیرینه اش بیشتر شده این روزها بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و حجم معاملات آن بیشتر از خودرو در حال انجام است و از آنجایی که روی قیمت ۱۷۰ تومان در حال نوسان است اگر بالاتر از این قیمت در روزهای آینده تثبیت شود برای دستیابی به قیمت ۲۲۰ تومان دورخیز خواهد کرد. در شرایط کنونی این خودروساز برنامه تولید و افزایش تیراژ چند مدل جدید خودرو را دارد که در صورتی که طبق برنامه پیش برود می تواند سال آینده از رقیب خود یعنی ایران خودرو هم پیشی بگیرد و شاید یکی از دلایل افت سهام این نماد عملکرد ضعیف هاه های گذشته بود که تحت تاثیر از چرخه خارج کردن پراید از خط تولید اتفاق افتاده بود. در شرایط کنونی هم افزایش تقاضای حقیقی برای این نماد هم تایید کننده این موضوع است که گویا خبرهایی در حال رخ دادن است.

ادامه روند مثبت معاملات گروه خودرو

شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو با نماد خگستر در حال نوسان در محدوده قیمتی ۲۴۰ تومان است و با توجه به اینکه حجم معاملات این نماد بسیار پایین است و حقوقی هم حمایت چندانی ندارد به نظر می رسد فعلا در همین محدوده کف سازی خواهد کرد و بعد از آن برای قیمت ۲۷۰ تومان دورخیز خواهد کرد و اگر از این مقاومت عبور کند می تواند خود را به قیمت ۳۰۰ تومان برساند. در شرایط کنونی نگاه مثبتی به گروه خودرویی وجود دارد و اگر قرار باشد پول جدید وارد این گروه شود به طور قطع لیدرهای آن بیشتر مورد توجه هستند.

البته نباید فراموش کرد که در حال حاضر شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در آستانه ای حمایت قرار دارد، به همین دلیل نباید انتظار افت بیشتر برای نمادهای این گروه داشته باشیم و اگر در هفته های پیش رو این گروه رشد نداشته باشد قطعا در همین محدوده کف سازی خواهد کرد، به همین دلیل رشد سرمایه گذاری در این گروه بسیار پایین است، از این رو در هفته جاری پیش بینی می شود که رشد قیمت از این سطح اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha