۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
تسهیلات به صنایع لبنی خراسان جنوبی نرسید
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند:

تسهیلات به صنایع لبنی خراسان جنوبی نرسید

بیرجند-رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند گفت: یک ماه گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان طرح از محل بند الف تبصره ۱۸ به بانک‌ها در خراسان‌جنوبی معرفی شده که هیچکدام مربوط به صنایع لبنی نبوده است.

محمد علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در ماه‌های گذشته جلسات متعددی در خراسان‌جنوبی برای حل مشکل صنایع لبنی خراسان‌جنوبی برگزار شد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: قرار بود برای حل مشکلات این واحدهای تولید محصولات لبنی به چهار واحد در مرحله اول و مابقی در مراحل بعد از محل بند الف تبصره ۱۸ تسهیلاتی اعطا کنند.

رمضانی ادامه‌داد: در یک ماه گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان طرح از محل بند الف تبصره ۱۸ به بانک‌ها در خراسان‌جنوبی معرفی شده است که در این طرح ها اولویت بندی لحاظ نشده و هیچکدام مربوط به صنایع لبنی نبوده است.

وی گفت: برخی از طرح‌ها که برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شود، طرح‌های جدید بوده که از نو بنا می‌شوند در حالی که به نظر من اگر این تسهیلات به واحدهایی که زیر ساخت و ابزار آلات و ماشین آلاتی دارند، پرداخت شود، بهتر است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند در پاسخ به این سؤال که چرا در برخی موارد صاحبان کارخانه‌های صنایع لبنی خود رغبتی برای دریافت تسهیلات و حل موضوع ندارند، اظهارکرد: به زبان ساده‌تر باید بگویم آنان را بی رغبت کردهاند.

رمضانی بیان‌کرد: افراد با علاقه و رغبت وارد سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای چون صنایع لبنی می‌شوند و حال که به مشکلی برخورده‌اند، وقتی می‌بینند که حمایت و کمک خاصی از آنان نمی‌شود، بی شک بی رغبت و ناامید می شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خراسان‌جنوبی تنها یک کارخانه صنایع لبنی با تمام ظرفیت فعالیت می‌کند، ادامه‌داد: بقیه کارخانه‌های صنایع لبنی در استان با ظرفیت ۲۰ – ۱۰ درصد کار می‌کنند و با مسائل عدیده‌ای رو به رو هستند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند گفت: به نظر می‌رسد در خراسان‌جنوبی حمایت از تولید داخلی تنها در حد شعار باقی مانده است و در عمل چیزی مشاهده نکردیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha