۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
حقوق اندک کارشناسان دام وطیور در واحدهای تولیدی معضل است
در گفتگو با خبرنگار بازار؛

حقوق اندک کارشناسان دام وطیور در واحدهای تولیدی معضل است

ساری- حقیقی، بازرس انجمن صنفی مشاوران و کارشناسان دام و طیور مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان علوم دامی با حقوق اندک در واحدهای تولیدی مشغول کار هستند، گفت: برای حمایت از آن ها این انجمن شکل گرفت.

مهدی حقیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت:طبق دستورالعمل ماده ۲ قانون افزایش بهره وری و قانون جامع دامپروری قرار شد همه واحدهای پرورش دام و طیور و تولیدکنندگان گوشت قرمز و سفید و خوراک دام و طیور با توجه به نوع و درجه پرورش حداقل یک مسئول فنی با مدرک کارشناسی علوم دامی بهره برند.

وی افزود: در این زمینه همه فرایندهای مربوط به صدور و تمدید پروانه های واحدهای دام و طیور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شد و هدف از این کار، سازماندهی و به کارگیری فارغ التحصیلان رشته های علوم دامی بوده است.

وی گفت: در مرحله اول قرار بود ۲۰ هزار فارغ التحصیل در واحدهای پرورش دام و طیور مشغول به کار شوند تا فرایند تولید محصولات پروتئینی مهندسی ساز شود در این راستا بخشی از اهداف محقق شود.

حقیقی به چالش های فراروی اشاره و اضافه کرد:نظام مهندسی هیچ گونه آموزش های عملی برای رفع مشکلات و کاهش هزینه و تشکیل کلاس های تخصصی در برخی رشته ها ارائه نکرده است و کارفرمایان به دلیل بی تجربگی کارشناسان فارغ التحصیل در مزارع و واحدها از بکارگیری آن ها خودداری کردند.

بازرس انجمن صنفی مشاوران و کارشناسان دام وطیور یادآور شد: در حال حاضر کارشناسان فعال شده با معضل حقوق کم کارشناسی روبرو هستند و هیچ ارگان و صنفی وجود نداشت که پشتیبان این قشر باشد.

وی گفت: این درحالی که در صنعت دام و طیور و اکثر تولیدات نظیر گوشت و مرغ، عسل و غیره جزو ۱۰ کشور جهان به شمار می رویم و کسب این همه افتخارات بدون کارشناسی قابل کسب نیست.

حقیقی از تاسیس انجمن صنفی مشاوران و کارشناسان دام و طیور با ۷۴ نفر از کارشناسان فعال استان خبر داد و گفت: اکبر کلاگر، مهرداد اسدی، حسین قدمی، فرید گیلانی، امین روفچانی به عنوان اعضای هیئت مدیره، مهران ابراهیم زاده بو کاوه رمضانی علی البدل هیئت مدیره و مهدی حقیقی به عنوان بازرس انتخاب شدند.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha