۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
سرمایه گذاری کم ریسک روی اتریوم با استفاده از کارگزاری های ارزی دیجیتال
بازار بررسی کرد؛

سرمایه گذاری کم ریسک روی اتریوم با استفاده از کارگزاری های ارزی دیجیتال

علیرغم سرمایه گذاری مستقیم بر روی ارز دیجیتال رو به رشد اتریوم که می تواند سرمایه شما را در نوسانات قیمت مورد تهدید قرار دهد، می توان از ابزار کارگزاری ها برای این کار استفاده کرد.

بازار؛ گروه رمز ارز: اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به فعالیت در بازار پر رونق ارزهای دیجیتال علاقمند بوده و در عین حال بنا به هر دلیلی شخصی خواستار سرمایه گذاری مستقیم در این بازار نیستید، باید بدانید که راه های مختلفی برای درآمدزایی بدون نیاز به سرمایه گذاری مستقیم در این بازار وجود دارد که تا حد زیادی امنیت سرمایه شما را حفظ کرده و از افت و خیزهای وحشتناک قیمت در بازار دارایی های دیجیتال دور نگه می دارند.

بدون شک، پس از بیت کوین، ارز دیجیتال اتریوم بزرگترین ارز بازار را به لحاظ حجم تجاری، سرمایه در گردش، قرار داشتن پلتفرم های ارزهای دیگیر بر روی شبکه آن و بسیاری از آستم های دیگر، پس از بیت کوین به عنوان ارز دوم این بازار محسوب می شود.

در مطلب حاضر قصد داریم رشد محصولات مختلف جهت سرمایه‌گذاری بر روی اتریوم را بررسی کرده و برخی از محبوب‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم را که امروزه می‌توانید روی آنها سرمایه‌گذاری کنید را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

اکوسیستم سرمایه گذاری رو به رشد اتریوم
پیش از هر چیز باید بدانیم که طی یک سال گذشته، حجم قابل توجهی سرمایه مالی به اکوسیستم اتریوم سرازیر شده که ناشی از رشد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، رونق توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و بازار گاوی ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ است.

با این حال، سرمایه گذاری در اکوسیستم اتریوم می تواند یک منحنی شیب دار باشد. حتی برای بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، خرید توکن‌های ERC-۲۰ در پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز یا میزان بازدهی برای کسب بازدهی در بازار DeFi می‌تواند چالش برانگیز باشد.

بدون شک، برای بهره مندی حداکثری از موفقیت های آتی و پیش روی حاصل از سرمایه گذاری بر روی شبکه اتریوم، خرید ارز بومی این شبکه یا همان ETH است که علاوه بر امکان خرید و فروش ود ارز در اکوسیستم، می توان از آن برای خرید و فزوش و سوآپ ارزی سایر ارزهای موجود بر روی شبکه اتریوم نیز بهره مند شد.

برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش، خرید محصولات سرمایه‌گذاری رمز ارزی به‌معنای عدم نیاز چندان به تمرکز بر مسائل فنی مربوط به خرید و ذخیره امن رمزارزهای است. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران نهادی نیز ترجیح می‌دهند به جای فعالیت مستقیم در بازارهای سرمایه کریپتو، با محصولات سرمایه‌گذاری تنظیم‌شده معامله کنند. در نتیجه، هم تعداد ابزراهای سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم و هم وجوهی که در این محصولات سرمایه‌گذاری جریان دارد در حال افزایش است.


برترین ابزارهای سرمایه گذاری اتریوم
اکنون اجازه دهید نگاهی به سه ابزار سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم بیندازیم که می‌توانید آنها را به سبد خود اضافه کنید تا از موهبت های توسعه قیمت اتریوم بهره مند شوید.


Grayscale Ethereum Trust
Grayscale Ethereum Trust (ETHE) ابزاری مناسب برای سرمایه گذاری بر روی اتریوم در ایالات متحده است که به صورت عمومی عرضه شده و یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری ارز دیجیتال است که پس از Grayscale Bitcoin Trust توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تنظیم می شود. این ابزار کاملاً بر اقتصاد اتریوم متمرکز است و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد وارد بازار بزرگ اتریوم شوند و در عین حال از دردسر خرید، نگهداری و ذخیره مستقیم ETH اجتناب کنند.

سرمایه گذاری کم ریسک روی اتریوم با استفاده از کارگزاری های ارزی دیجیتال


این شرکت سرمایه گذاری در حقیقت، مشابه به عنوان یک صندوق سرمایه گذاری مشترک عمل کرده و طبق قوانین دارایی آمریکا، امکان انتقال آسان سهام تحت نام سرمایه گذار به ذینفعان را فراهم می کند. علاوه بر این، ساختار این شرکت، تعامل با مشاوران مالی و مالیاتی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

سهام Grayscale Ethereum Trust در بازارهای خارج از بورس (OTC) عرضه می شود و سرمایه گذاران می توانند سهام را از طریق اکثر حساب های کارگزاری سنتی به قیمت بازار خریداری کرده و بفروشند. قیمت هر سهم این شرکت از تاریخ ۳ فوریه، به ۱۹.۶۷ دلار رسیده است.

Grayscale تا به امروز، کمی بیش از ۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) دارد که آن را به یکی از بزرگترین شرکت های مدیریت رمزارزها در جهان تبدیل می کند. از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۷، ETH Trust رشد چشمگیر ۲۲۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

برای سرمایه گذاری در ETH Trust باید یک سرمایه گذار معتبر باشید و حداقل ۲۵۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنید. هر سهم منعکس کننده ارزش ETH است که توسط Trust نگهداری می شود، البته منهای هزینه ها و سایر بدهی ها. به طور دقیق، ارزش هر سهم این شرکت برابر با ETH ۰.۰۱۰۰۱۸۳۹ است.

ذکر این نکته ضروری است که پس از یک دوره نگهداری شش ماهه، سهام واجد شرایط فروش مجدد در بازار ثانویه است. تراست نیز به صورت دوره ای و همیشه از طریق قرار دادن خصوصی ارائه می شود.

دارایی‌های دیجیتالی که توسط Grayscale Ethereum Trust نگهداری می‌شوند، به منظور محافظت از سرمایه‌گذاری‌ها در فضای ذخیره‌سازی آفلاین یا همان کول ذخیره می‌شوند.

مبادلات آتی اتریوم گروه CME
در سال ۲۰۲۱، گروه CME، که به عنوان بزرگترین و متنوع ترین بازار مشتقات جهان در نظر گرفته می شود، CME Ether Futures را راه اندازی کرد و بیشتر بر روی عرضه های رو به رشد مشتقات رمز ارزی خود بنا شد.

سرمایه گذاری کم ریسک روی اتریوم با استفاده از کارگزاری های ارزی دیجیتال


این اقدام CME در پاسخ به افزایش اشتهای سرمایه گذاران نهادی برای مشتقات کرپیتو شفاف و فهرست شده در بورس صورت گرفت. افزودن اتر، همراه با معاملات آتی و گزینه های بیت کوین، درها را برای مشتریان مختلف باز کرد تا طیف وسیعی از استراتژی های معاملاتی، از محافظت از موقعیت خود در بازار نقدی گرفته تا امکان کسب سود از فرآیند افزایش قیمت اتریوم را به کار گیرند.

قراردادهای آتی، در حقیقت قراردادهای قانونی برای خرید یا فروش یک دارایی به قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ مشخصی در آینده هستند. به عبارت دیگر، CME Ether Futures به شما این امکان را می دهد که در مورد توسعه قیمت ETH بدون نیاز به مالکیت دارایی اساسی حدس زده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

قراردادهای آتی اتر CME به صورت نقدی تسویه شده و براساس نرخ مرجع مبادله و داده‌های اعلامی توسط صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال مانند Coinbase، Gemini، Bitstam، Kraken و itBit ارزش گذاری می شوند.

وضعیت مبادله مشتقات به عنوان یک ارائه دهنده معیار تنظیم شده به سرمایه گذاران اطمینان می دهد که از طریق قراردادهای آتی بر اساس نرخ مرجع CME CF اتر-دلار در اتریوم سرمایه گذاری کنند.

برای انجام معاملات آتی اتر، باید یک حساب کاربری در یک کارگزار آتی ثبت شده باز کنید که حساب شما را مدیریت می کند و معاملات شما را تضمین می کند.

قراردادهای آتی CME Ether نیز واجد شرایط مبادله برای تراکنش‌های فیزیکی (EFP) هستند، مشروط بر اینکه هر دو طرف به‌طور خصوصی جهت مبادله، بر روی یک قرارداد آتی برای مبادله یک قرارداد آتی با ارزش معادل در موقعیت بازار نقدی یا بالعکس، مذاکره کنند.


یادداشت های قابل معامله در بورس اتریوم (ETN)
در نهایت، می‌توانید از طریق یادداشت‌های مبادله شده (ETN) بر روی اتریوم نیز سرمایه‌گذاری کنید.

ETN یک اسکناس قرضه بدون وثیقه است که توسط یک موسسه مالی صادر می شود. مشابه اوراق قرضه، ETN را می توان تا سررسید نگه داشت و یا خرید و فروش کرد. در عمل، ETN ها مشابه صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) هستند، زیرا هر دو برای ردیابی قیمت یک دارایی طراحی شده اند که منظور ما در اینجا، اتریوم است.

هنگام انتخاب ETN اتریوم، علاوه بر شاخص زیربنایی و عملکرد ETN، باید چندین عامل دیگر مانند کارمزد محصولات سرمایه گذاری و میزان نقدشوندگی آن را در مقایسه با همتایان خود در نظر بگیرید.

در حال حاضر، تعداد زیادی ETN مبتنی بر اتریوم در صرافی‌های سراسر اروپا معامله می‌شوند و باید بدانیم که معامله ETN‌ها در بین سرمایه‌گذاران خرد قاره سبز بسیار محبوب است.

VanEck Vectors Ethereum ETN نمونه ای از ETN های اتریومی است که شرکت صادر کننده آن در لیختنشتاین مستقر است.

سرمایه گذاری کم ریسک روی اتریوم با استفاده از کارگزاری های ارزی دیجیتال


در مجموع باید گفت که اکوسیستم سرمایه‌گذاری اتریوم برای جذب سرمایه‌های بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران سنتی که ترجیح می‌دهند در یک صرافی قانونی به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارهای ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، مناسب بوده و از رشد بسیاری بالایی طی سال های اخیر برخوردار بوده است.

با توجه به قیمت رو به رشد برند و ارزش بازار اتریوم، ممکن است در آینده نزدیک شاهد سرازیر شدن سرمایه های بیشتری به سمت این ابزراهای سرمایه گذاری باشیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha