۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
امروز رودخانه های قزوین سیلابی می شود/آماده باش دستگاه های خدمات رسان در قزوین

امروز رودخانه های قزوین سیلابی می شود/آماده باش دستگاه های خدمات رسان در قزوین

قزوین- مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: براساس پیش بینی ها امروزبیشترین میزان بارش طی هفته اخیر در استان قزوین خواهیم داشت که احتمال سیلابی شدن رودخانه های قزوین را افزایش میدهد.

قدرت الله مهدیخانی عصر پنج شنبه به خبرنگار بازار در قزوین گفت: قزوین هفته پر بارشی را سپری کرد و این بارندگی ها احتمالا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها امشب و فردا شب قزوین بیشترین میزان بارندگی را تجربه خواهد کرد و همین مسئله احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر را افزایش دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به این که استان قزوین بهار گذشته با مسئله سیلابی شدن رودخانه ها دست و پنجه نرم کرد بسیاری از نقاط حادثه خیر شناسایی و نسبت به لایروبی رودخانه ها و آزادسازی حریم رودخانه در استان اقدام شده است که همین مسئله موجب شده امسال نگرانی کمتری داشته باشیم.

مهدیخانی افزود: در حال حاضر نگرانی جدی در خصوص بارش های باران در قزوین نداریم ظرفیت رودخانه های استان قزوین افزایش یافته است اما احتمال طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد که از شهروندان تقاضا داریم از اطراق در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: طی این مدت تمامی دستگاه های خدمات رسان در قزوین در آماده باش کامل خواهند بود و امیدواریم مشکیل در استان نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی بامدیران استانی برگزار شده و هشدارها و توصیه های لازم ارائه شده است و آمادگی کامل برای مواجهه با این میزان بارش در استان وجود دارد.

مهدیخانی گفت: رودخانه های استان قزوین تا دوبرابر بارش های سال گذشته ظرفیت دارد و با توجه به این که بیشتر حجم این سامانه بارشی در شبانگاه خواهد بود نگرانی جدی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۳٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha