۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
هشدار درباره ادامه افزایش اجاره بهای خانه در آمریکا

هشدار درباره ادامه افزایش اجاره بهای خانه در آمریکا

در حالیکه بهای اجاره خانه‌ در شهرهای پرجمعیت آمریکا تا چهل درصد افزایش یافته است، کارشناسان درباره ادامه این روند هشدار دادند.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز گزارش داد، در حالی که در سال دو هزار و بیست و یک، بهای اجاره خانه‌ها در سراسر آمریکا به صورت متوسط با جهشی چهارده درصدی روبرو شده بود، این میزان در شهرهای شلوغ و پرجمعیت تا چهل درصد نیز افزایش یافت که این مساله از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش تورم بی سابقه در آمریکا در دهه‌های اخیر است.

هزینه اجاره خانه در نقاط مختلف آمریکا و از جمله در ایالت‌های نیویورک، فلوریدا و تگزاس افزایش چشمگیری داشته است؛ میزان افزایش متوسط ماهیانه برای اجاره خانه در آمریکا چهارده درصد گزارش شده است و این درحالیست که این افزایش، بخصوص در شهرهای پرجمعیت به مراتب بیشتر است و در برخی موارد به چهل درصد رسیده است.

مساله نگران کننده برای شهروندان آمریکا اینجاست که کارشناسان هشدار داده اند اجاره بهای منزل در این کشور هنوز برای افزایش هر چه بیشتر جا دارد و در سال جاری نیز ده درصد افزایش بیشتر می‌یابد.

افزایش اجاره بهای مسکن از جمله عوامل افزایش تورم در سال اخیر در آمریکا به شمار می‌آید که چالشی دیگر برای دولت بایدن شده است.

بیشترین افزایش اجاره بهای خانه در شهرهای بزرگ آمریکا در آستین تگزاس با چهل درصد افزایش گزارش شده است و در مناطق دیگر مانند نیویورک، نیوجرسی با سی و پنج درصد، در میامی و وست پالم بیچ سی و چهار درصد و جسکون ویل فلوریدا و پورتلند اورگان به ترتیب سی و یک و بیست و نه درصد افزایش داشت.

بالا بودن هزینه خانه داشتن در آمریکا و بازپرداخت وام‌های مسکن در آمریکا از جمله عوامل افزایش اجاره بها اعلام شده است.

در سال دو هزار و بیست، افزایش اجاره بها در مناطق مختلف آمریکا یک رقمی بود و اکنون این افزایش در دو هزار و بیست و یک برای بسیاری غافلگیر کننده بود.

از سوی دیگر عمده کمک‌های مالی که دولت آمریکا در دوران کرونا برای کاستن از آسیب‌های ناشی از تعطیلی کسب و کارها به شهروندان این کشور ارائه می‌کرد، منقضی شده اند و این مساله نیز در کاهش قدرت مالی آن‌ها تاثیر خود را نشان داده است.

اقتصاددانان انتظار دارند بهای اجاره خانه‌ها در این کشور همچنان افزایش یابد و در نهایت، در سطحی مشخص ثابت بماند، زیرا قدرت اقتصادی برای پرداخت اجاره بها نیز سطحی مشخص دارد و بعد از آن امکان افزایش هر چه بیشتر میسر نخواهد بود. همچنین در صورتی که شهروندان قدرت پرداخت اجاره خانه در شهری مشخص را نداشته باشند، مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر می‌شوند و مهاجرتی که در زمان کرونا از برخی شهرهای آمریکا به شهرهای دیگر شروع شده بود، همچنان ادامه می یابد و این بار دلیل مهاجرت، اجاره بهای مسکن است.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha