۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
بانک کشاورزی نسبت به استمهال وام کشاورزان اقدام کند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بانک کشاورزی نسبت به استمهال وام کشاورزان اقدام کند

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: زوال و فرسودگی باغات مرکبات در اکثر استان‌های مرکبات خیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح حضور در سومین جشنواره مرکبات جیرفت، گفت: در این نظارت میدانی، اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان جیرفت یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت بالای کشاورزی است و در این شهرستان کشاورزان پیشرو زیادی در حوزه مرکبات و محصولات گلخانه‌ای مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: در کشور سالانه به ۵ میلیون تن مرکبات نیاز داریم و این موضوع به اهمیت تولید این محصولات افزوده است و باید تلاش کنیم تا باغداران مرکبات از ارقام مقاوم به سرما، شوری و با عملکرد بالا استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه زوال و فرسودگی باغات مرکبات در اکثر استان‌های مرکبات خیز مشکلاتی را ایجاد کرده است، عنوان کرد: در شهرستان جیرفت خوشبختانه باغداران مرکبات در زمینه مبارزه با آفات، بیماری‌ها، افزایش سطح زیرکشت و افزایش عملکرد در واحد سطح اقدامات خوبی داشته‌اند و این موضوعات نشان از ظرفیت و قابلیت بالای این منطقه دارد.

عسکری با بیان اینکه در شهرستان جیرفت می‌توانیم نسبت به صادرات مرکبات به کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان اقدام کنیم، تصریح کرد: در جریان برگزاری سومین جشنواره مرکبات جیرفت مقرر شد بانک کشاورزی نسبت به استمهال وام‌های کشاورزان اقدام کند و وزارت جهاد کشاورزی نیز در راستای توسعه باغات نهال‌های لیبل دار عاری از آلودگی را در اختیار باغداران قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یارانه نهال و توسعه صنایع تبدیلی از مباحث مطرح شده در این نظارت میدانی بود که مدنظر باغداران است، عنوان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی مقرر شد تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند به استعلامات طی ۴۸ ساعت پاسخ دهند تا سرمایه گذاران بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند و شاهد ارزآوری برای کشور باشیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha