۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
قاچاق دارو از کوچه های ناصرخسرو به دلالان کراواتی رسیده است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

قاچاق دارو از کوچه های ناصرخسرو به دلالان کراواتی رسیده است

محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قاچاق دارو از کوچه های تنگ و تاریک ناصرخسرو به دلالان کراواتی رسیده که در سایه ارز دولتی سودهای کلان را به قیمت خون مردم به جیب می‌زنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی در مورد حذف ارز ترجیحی اختصاص یافته به دارو گفت: تامین دارو جزو خدمات استراتژیک محسوب می‌شود و با توجه به پیشنهادات ارائه شده از طرف دولت مبنی بر تک نرخی شدن ارز دارای برنامه منسجم نیست؛ اعضای کمیسیون تلفیق طی چند روز گذشته با حذف این ارز تدریجی مخالفت کردند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: دو نرخی بودن ارز امکان رانت و فساد را در کشور افزایش می‌دهد که طی سال‌های اخیر به کرات شاهد آن بودیم. اما امروز مردم به تبع تحریم‌ها و تورم حاکم بر جامعه شرایط بد معیشتی را تحمل می‌کنند و حذف این ارز در مقطع کنونی بی شک گرانی‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت، به ویژه در حوزه بهداشت و درمان؛ دولت باید به تدریج تک نرخی شدن ارز را با توجه شرایط اقتصادی کشور در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاکنون دولت برنامه جامع و کاملی برای جایگزین کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی به مجلس ارائه نکرده بر همین اساس، کمیسیون تلفیق تصویب کرد که ۹میلیارد دلار با قیمت ارز ترجیحی برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شود.

محمدبیگی با اشاره به ضرورت کاهش پرداختی از جیب مردم، تاکید کرد: تلاش کمیسیون بهداشت کم کردن هزینه‌های درمان و کاهش پرداختی از جیب مردم است، امیدوارم شرایط اقتصادی کشور که فشار مضاعفی بر دوش مردم داشته بهبود پیدا کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در ادامه یادآور شد: تامین زیرساخت‌های سلامت الکترونیک و استفاده بیشتر از سامانه های شفاف الکترونیکی، تقویت استفاده از سیستم‌های سلامت الکترونیک، ثبت دقیق اسناد در حوزه ورود و خروج دارو و تجهیزات پزشکی، شفاف کردن و بروز رسانی در پردازش های داده های آماری در حوزه پزشکی و دارو، ارائه گزارش به مراجع نظارتی از بازرسی کل کشور گرفته تا دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی می تواند از راهکارهای بیشتر کنترل مصرف دقیق ارز ترجیحی در حوزه بهداشت و درمان و امور پزشکی باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ارز دولتی از طرق مختلف باید نشاندار شود تا شاهد قطع دست دلالان از بیت المال باشیم که گاهی همین مفاسد به قیمت جان مردم تمام می‌شود، قاچاق دارو از کوچه های تنگ و تاریک ناصرخسرو به دلالان کراواتی رسیده که در سایه ارز دولتی سودهای کلان را به قیمت خون مردم به جیب می‌زنند و در این راستا نیازمند ورود جدی وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و مجلس هستیم؛ قرار نیست مردم تاوان بی توجهی نهادهای مسئول را بپردازند.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha