۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
راه ورود منابع آبی به تالاب «آقگل» اصلاح شود
سرپرست شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان:

راه ورود منابع آبی به تالاب «آقگل» اصلاح شود

همدان - سرپرست شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه راه ورود منابع آبی به تالاب «آقگل» باید اصلاح شود، گفت: بخشی از مسیل‌ها توسط اهالی یا کشاورزان دستکاری شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای همدان؛ محمد ضروری اظهار کرد: باید جلسات کارشناسی برای احیای تالاب آق گل بین دو استان همدان و مرکزی برگزار شود تا بتوانیم با یک جمع بندی مناسب مسیر را به سمت و سوی خوبی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه قرار شده کارگروهی مشترک مسئول حل و فصل مسائل تالاب آقگل شود، گفت: تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه مجاور تالاب و انسداد چاه‌های غیر مجاز و همچنین کنترل برداشت آب چاه‌های مجاز باید در دستور کار هر دو استان قرار گرفته تا شاهد بهبود وضعیت تالاب به عنوان یکی از زیست بوم‌های مهم باشیم.

سرپرست شرکت آب‌منطقه‌ای همدان با تصریح بر اینکه سال های پیش وزارت نیرو برای تالاب آق‌گل، حق‌آبه دو میلیون مترمکعبی در نظر گرفته است، گفت: حال، قرار است با همکاری دو شرکت آب منطقه‌ای در همدان و مرکزی این موضوع پیگیری شود تا شاهد محقق شدن حق‌آبه تالاب باشیم.

وی با بیان اینکه این موارد منوط به این است که جریان مناسبی را در رودخانه‌ها شاهد باشیم، اضافه کرد: بخشی از مسیل‌ها توسط اهالی یا کشاورزان دستکاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه ورود منابع آب به تالاب باید اصلاح شود عنوان کرد: امیدواریم با این روند بتوانیم مسائل تالاب آق گل را حل و فصل و قدم های مناسبی در مسیر احیای آن برداریم.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha